Supermarket Tesco prodává v Británii hudbu po internetu
Supermarket Tesco začíná prodávat v Británii hudbu po internetu. Cena za písničku je 79 pencí, tedy asi 40 korun. Alba budou stát 7,99 libry, tedy asi 370 korun.
Vstup Teska je další známkou dynamiky tohoto trhu. Poté, co hudební vydavatelství přenechala po léta volné působiště pirátům a nelegální výměně písniček, byl prvním velkým úspěchem pro legální stahování hudby projekt iTunes firmy Apple.
V září začala v Británii prodávat hudbu po internetu společnost Woolworth. Záměr vstoupit na tento trh ohlásila také firma EasyTunes, kterou vlastní průkopník levné letecké přepravy Stelios Haji-Ioannou. Podobné plány oznámil i další britský zábavní magnát, firma Virgin. Působí zde také legální Napster, který vyrostl na troskách stejnojmenné nelegální výměnné sítě, která byla před léty zničena soudními procesy.
Tesco se stejně jako další provozovatelé ovšem vyhýbá technologii Apple, protože takové nahrávky lze přehrávat jen na zařízeních této firmy. “Když si člověk kupuje DVD, nepředpokládá, že by mu prodejce diktoval, na čem to smí přehrávat,” vysvětluje mluvčí internetové odnože firmy Tesco.com.
Omezení pro uživatele však technologie použitá Teskem obsahovat bude. Využívaný systém firmy Microsoft povoluje uživateli vypálit hudbu na CD či DVD nejvýše třikrát a překopírovat ji nejvýše na tři přehrávače. Pak bude muset zaplatit znovu.