STV: Na SuperStar neproděláme, příjmy budou hlavně z reklamy

22. 11. 2004 10:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Veřejnoprávní Slovenská televize bude spokojena, když se ji vrátí náklady ve výši asi 100 milionů slovenských korun, které musela vynaložit na zábavní show Slovensko hledá SuperStar. Televize si zatím pochvaluje prodej reklamy, která tvoří hlavní část příjmů při tomto pořadu. V příštím roce přitom předpokládá zvýšení cen kvůli velkému zájmu a omezenému reklamnímu času, informoval člen vedení STV Branislav Záhradník.
„Naším cílem je, aby to byl komerčně úspěšný projekt. Chceme, aby SuperStar na sebe vydělala z komerčních příjmů, abychom do ní nemuseli investovat ani korunu z koncesionářských poplatků,“ uvedl Záhradník.
Většinu příjmů budou tvořit zisky z reklamy, další peníze televize získá ze sponzoringu nebo z hlasování mobilními textovými zprávami SMS. „Našemu obchodnímu oddělení se daří poměrně slušně prodávat reklamu. Reklama je vyprodána do konce roku, předpokládáme, že dosažení vyrovnané bilance na konci (pořadu) by neměl být problém,“ soudí člen vedení STV.
Televize nasadila zábavní show koncem října, od té doby se jí zvýšila sledovanost z necelých 20 na 28 procent. Z peoplemetrových měření vyplývá, že uplynulý pátek sledovalo pořad na pětimilionovém Slovensku zhruba 1,3 milionu diváků.
Pro letošní rok televize již vyprodala reklamní čas. Z oficiálního ceníku STV vyplývá, že televize může získat při jednom pořadu necelých devět milionů korun, reálné příjmy jsou však nižší. V příštím roce ceny podle Záhradníka stoupnou.
„Cena půjde nahoru a při finálových přenosech dosáhneme dvou- a trojnásobek současné ceny,“ dodal s tím, že STV je při prodeji limitována. Reklama nesmí přesáhnout tři procenta denního vysílání a v hlavním vysílacím čase to může být maximálně osm minut.
Kvůli vysokému zájmu se vedení televize neobává, že by se jí nepodařilo vykrýt jednotlivé reklamní bloky. „Předpokládáme, že nebude problém prodat reklamní prostor,“ poznamenal Záhradník.
Slovensko je v pořadí 29. zemí, která licenci na SuperStar zakoupila. Do show se přihlásilo 3678 uchazečů, tedy téměř o 500 uchazečů více než ve dvojnásobně početném Česku. Vítěz soutěže bude znám v polovině dubna příštího roku.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení