Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Sledovanost ligy poklesla

Redakce MAM29. 11. 2004

Televizní sledovanost české fotbalové ligy oproti loňsku poklesla. Přímý přenos sleduje zhruba od tří set do šesti set tisíc lidí. Podle informací z listopadového shromáždění ligových klubů to znamená 5,1 procenta obyvatel starších patnácti let v sobotu na Nově a 3,6 procenta v pondělí na Primě. Tato čísla odpovídají zjištěním HN. Existuje na ně však rozdílný pohled.
Svazový ředitel oddělení profesionálního fotbalu Ivo Lubas je zájmem potěšen. “Sledovanost mě překvapila. Máme jasně navrch nad hokejem,” komentoval údaje. Spokojenost s nimi vyjádřil i předseda ČMFS Jan Obst, přestože stále nejsou na úrovni, kde by je všichni zainteresovaní chtěli mít.
V roce 1993 se sledovanost nejvyšší soutěže pohybovala kolem 13 procent. Ještě před třemi lety prohlásil tehdejší ředitel Novy Vladimír Železný, že chce vysílat jen takové zápasy, u nichž celkový počet diváků přesáhne jeden milión. To se však od té doby podařilo jen při derby Sparty a Slavie letos na jaře. Ve druhém poločase sledovalo Novu 1,104 miliónu lidí, což znamenalo přesně třináctiprocentní rating. V březnu byl začátek utkání po dohodě všech stran přesunut na pozdější čas, hrálo se od 17.30.
Podzimní duel stejných soupeřů se už hrál tradičně od 14.25 a po změně stran ho sledovalo už jen 869 tisíc diváků, což znamená 10,2 procenta obyvatel. V lepších případech stoupá podíl sledovanosti ligového zápasu k padesáti procentům, v minulém týdnu však bylo zaznamenáno historické minimum tohoto údaje – zápas mezi Blšany a Slavií zajímal jen 22 procent diváků, kteří v tu dobu pobývali před obrazovkou. Na celo-plošných programech mu konkurovaly mimo jiné volební studio, americký film Lovci diamantů a také hokejové utkání Karjala Cupu mezi Českem a Švédskem.
Nejde ale jen o začátek a vysílací čas. Ředitel sekce strategie a rozvoje Novy Petra Chajda k tomu říká: “Vliv korupční aféry negativně ovlivnil zájem Čechů o jednotlivá utkání a o fotbal jako sport vůbec. Nicméně paradoxně zvýšil zájem diváků o dění ve fotbale jako takovém. Pro televizi Nova, která je vlastníkem práv na fotbal, stejně jako patrně pro řadu sponzorů, představuje celá kauza v případě jejího pokračování určité reputační riziko.” Zároveň vyjádřil víru, že fotbalový svaz dotáhne svou zamýšlenou obrodu do konce.
Chajda si umí vysvětlit i paradox, že na hokejová utkání české extraligy nyní chodí do hledišť v průměru o 1500 diváků víc než na utkání fotbalová, ale sledovanost ligového fotbalu v televizi oproti současné hokejové lize plné hvězd z NHL je dvojnásobná. V případě derby je dokonce trojnásobná. “Fotbal je v této zemi přeci jen větším fenoménem než hokej,” řekl a připomněl, že z hlediska sledovanosti reprezentuje nejsilnější kanál v zemi. Za práva na ligu a domácí utkání reprezentace platí komerční stanice 85 miliónů ročně.
Příliš fotbalové krásy divákům nenabídlo ani sobotní vyvrcholení podzimní sezóny, střetnutí druhých Teplic s vedoucí Spartou. Více jak devět tisíc diváků bylo na Stínadlech svědkem bezgólové remízy.
Domácí se po zápase hodně zlobili na rozhodčího Járu, který v 59. minutě posoudil srážku Karla Rady s Jaromírem Blažkem jako faul domácího obránce. Následná Radova trefa prý měla být uznána jako regulérní gól. “Žádný faul tam nebyl,” stěžoval si teplický útočník Jiří Mašek, který byl velmi blízko sporné situace.
Hostující trenér František Straka litoval zahozených šancí. “Je to zápas co zápas, už nás to pronásleduje delší dobu. Dnes jsme měli na víc,” zlobil se Straka.
Také domácímu kouči Vlastislavu Marečkovi chyběly branky, ale na rozdíl od Straky byl s výsledkem spokojen. “Proti Spartě se remíza vždy cení. Vydali jsme se ze všech sil a já nemám svým hráčům co vyčítat,” zhodnotil zápas.

Hospodářské noviny, 29.11.2004, autor: Josef Káninský

×

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 48. týden 2004

Starší článek

Aha! zvýšil prodaný náklad a cenu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více