Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Sächsische Zeitung: Němci jezdí nakupovat do ČR, ale i naopak

Redakce MAM3. 11. 2004

Nákupní výlety německých zákazníků do českého pohraničí nejsou ničím novým. Po rozšíření Evropské unie ale začínají i saské obchody lákat klienty z České republiky, napsal deník Sächsische Zeitung. U Čechů začínají vítězit nejen některé německé potraviny, ale také zábavní elektronika a začínají využívat nabídek cestovních kanceláří, které bývají výhodnější než v Česku.
V obchodech s potravinami je čeština slyšet stále častěji. Zákazníci ze zahraničí míří většinou k policím se surovinami pro přípravu čínských nebo italských pokrmů. Využívají ale i toho, že některé potraviny jsou v Německu levnější než v Česku. Je to například víno, rajská jablka, olivový olej, čokoláda, sýry, okurky a ovocné šťávy.
Čechy kromě toho láká také širší nabídka a vyšší kvalita srovnatelného zboží. Německý trh je například podle listu lépe zásoben zábavní elektronikou a levným oblečením. To si mohou Češi v mateřské zemi koupit většinou jen na vietnamských tržištích, napsal deník. A kvalita takových oděvů je pochybná.
U Čechů se začínají prosazovat i německé cestovní kanceláře, neboť takzvané nabídky last-minute vycházejí v Německu finančně výhodněji než v České republice. Levnější jsou i letenky do rekreačních oblastí, především do Středomoří. Z Drážďan si proto zvykají létat především obyvatelé severních Čech, které jim dávají přednost před pražskou Ruzyní.
Podle deníku má zájem Čechů o nákupy v Německu také psychologický aspekt. Klientům připadá výhodnější koupit si zboží za “pouhých” osm eur než za 240 korun, přestože za něj ve skutečnosti vydají stejnou sumu.

×

AOL v USA propustí 5 % zaměstnanců

Starší článek

Časopisem roku je US Weekly

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více