Reuters zahájí reklamní kampaň pro své internetové stránky
Britská zpravodajská agentura Reuters se rozhodla udělat další krok k přímému spotřebiteli. Zahajuje v Británii inzerci ve prospěch svých internetových stránek. Podle odborného magazínu Brand Republic jde o vůbec první reklamní kampaň Reuters ve prospěch posílení značky u přímého klienta.
Vedení Reuters dlouho zastávalo stanovisko, že tisková agentura má zpravodajství prodávat jen velkoobchodně, tedy svým klasickým klientům, a nikoli spotřebitelům. Podle tohoto obchodního modelu se spotřebitelé, tedy čtenáři, posluchači nebo diváci, ke zpravodajství Reuters mají dostávat jen prostřednictvím klientů agentury. Reuters proto také relativně pozdě zřídila vlastní internetové stránky se svým zpravodajstvím.
Nyní se však tento postoj změnil a vedení agentury aktivně pracuje na tom, aby vybudovalo přímý vztah ke čtenářům. Vrchní ředitel Reuters Tom Glocer to v říjnu potvrdil, když řekl listu The Guardian: “Naší ambicí je dělat více na spotřebitelském trhu.”
Smyslem nové čtyřtýdenní inzertní kampaně je podle tiskového sdělení Reuters výrazně posílit internetové podnikání. Jejím mottem je pobídnout uživatele, aby šli za zpravodajstvím přímo ke zdroji. Agentura uvádí, že její britské zpravodajské stránky mají dva miliony návštěvníků každý měsíc. Jsou podle ní také klíčovým místem, kde inzerenti oslovují majetné zákazníky.
Na svých internetových stránkách agentura zřídila vedle zpravodajství také rubriku Z redakčního sálu, kde upozorňuje na své úspěchy, zveřejňuje zážitky svých reportérů, opravy svých zpráv a názory čtenářů na zpravodajství, včetně reakcí odpovědného redaktora. Zřídila také službu RSS, která doručuje zpravodajství čtenářům na internetu automaticky.
Za výraznou změnu strategie označil v říjnu britský list The Guardian rozhodnutí Reuters dodávat televizní zpravodajství přímo uživatelům multimediálního systému amerického výrobce počítačových programů Microsoft Windows XP Media Center PC.
Pro Reuters je zpravodajství sice původní a nejznámější, ale finančně nikoli rozhodující částí podnikání. Převážnou část příjmů má z prodeje finančních informací a poskytování služeb finančnímu sektoru.