Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Reality show Slováky táhnou

Redakce MAM25. 11. 2004

Úsměvy, šarm či vtip na jedné straně a naproti tomu slzy, drsné poznámky nebo intriky mezi soutěžícími nabízejí reality show, na které nyní vsadily slovenské televize. Týden co týden usedají k obrazovkám statisíce lidí, kteří drží palce svým favoritům nebo reptají nad výkony svých neoblíbenců. Psychologové nejsou zaskočeni; reality show jsou na Slovensku novinkou, která přitahuje pozornost i v řadě jiných zemích.
“Reality show mě sice nijak zvlášť nelákají, ale v zásadě proti nim nic nemám. Televize potřebují vydělat peníze, a proto nabídly zboží, které se dobře prodává. Pro diváky, kteří chtějí vypnout a vyčistit si hlavu, to může být svým způsobem dobrý relax. Z pohledu soutěžících jsou tyto show šancí pro lidi, kteří se chtějí nějakým způsobem dostat do médií,” řekla osmatřicetiletá Karin Grünnerová z Trnavy.
Patrně nejkontroverznější pověst si prozatím vysloužil pořad televize Joj Dívka za milion. Tříčlenná porota, v níž sedí také oblíbená herečka Zdena Studenková, vybrala do finále deset dívek, které se snaží získat sympatie diváků. Plní různé úkoly, v nichž prokazují třeba své pěvecké, pohybové, vědomostní nebo moderátorské kvality, a lidé jim pak podle sympatií posílají “esemesky”.
Finalistka s největším počtem hlasů potom v každém kole vyloučí jednu z konkurentek, které se umístily na posledních třech příčkách. Celková vítězka se může těšit na práci v televizi Joj, přičemž jí smlouva vynese rovný milion korun. Minulou sobotu televize odvysílala v přímém přenosu pátý finálový večer, který podle peoplemetrových měření přitáhl asi 900 000 diváků.
Kamera po většinu týdne sleduje dívky i v hotelu, kde bydlí. Ty jsou navíc pod drobnohledem médií, která podrobně informují o skandálech ze zákulisí. I občané, kteří show v televizi nesledují, tak vědí, která děvčata mezi sebou nemluví nebo jak se navzájem pomlouvají.
“Naší snahou bylo vzbudit u diváků emoce a přimět je k tomu, aby si vytvořili k finalistkám nějaký vztah. Ať již pozitivní, nebo negativní. Chtěli jsme dosáhnout i zpětné vazby, abychom zjistili, co se divákům líbí. Daří se nám to, protože dostáváme desetitisíce esemesek, a každá dívka má silnou skupinu přívrženců i odpůrců. Pořad tak splnil svůj cíl,” sdělil mluvčí televize Joj Ľudovít Tóth.
Obrovským lákadlem je také soutěž SuperStar, která před časem zaznamenala úspěch i u českých diváků. Vedení veřejnoprávní Slovenské televize, která show každý pátek vysílá, je se sledovaností nadmíru spokojeno. Minulý týden se na tento pořad dívalo asi 1,3 milionu lidí, přičemž v nabídce jsou prozatím pouze záznamy z regionálních předkol. Přímé přenosy přijdou na řadu v prosinci a očekává se, že sledovanost ještě stoupne. Některým divákům ale vadí, že se porotci při hodnocení soutěžících uchylují i k neslušným výrazům.
Nejméně protichůdných hodnocení vyvolala prozatím reality show televize Markíza Záměna manželek. Slováci mohou jednou za tři týdny sledovat záměnu manželek ve dvou rodinách se zcela odlišným životním stylem.
“Tato reality show nežije ze skandálů. Nepotřebuje to, protože je to jiný typ reality show než například SuperStar,” sdělila mluvčí stanice Ivana Semjanová, podle níž je pořad založen na konfrontaci odlišných životních stylů.
Podle psychologů je zájem Slováků o reality show zcela pochopitelný, protože je to pro ně něco nového. Diváci prý navíc mají rádi soupeření, při kterém mohou někomu fandit. Časem ale údajně budou muset přijít televize zase s něčím novým, protože i reality show postupně zevšední, jako třeba kdysi populární telenovely.

×

Na Silvestra se odzátkuje asi 3,5 milionu lahví Bohemia Sektu

Starší článek

Ivo Mathé má novou funkci: rektor AMU

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více