Rakušané prý za dárky utratí přes miliardu eur

11. 11. 2004 08:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rakouští obchodníci očekávají, že lidé letos sáhnou při koupi vánočních dárků do peněženky hlouběji než v minulém roce. Výdaje na dárky by měly stoupnout meziročně asi o dvě procenta na 1,25 až 1,4 miliardy eur, odhadla poradenská společnost RegioPlan.
Vedle tradičního zboží jako například hračky, šperky či kosmetiky, se Rakušané stále více zajímají o možnost obdarování blízkých poukazy na různé rekreační a rekondiční pobyty nebo zájezdy. Rozmach patrně zaznamená i odbyt doplňků pro módní sport Nordic walking (rychlá chůze s holemi v rukou), který se v alpské republice těší stoupající oblibě.
Lepší tržby by prý mohly mít také obchody zaměřené na prodej zboží určeného do domácnosti. Naopak podnikatelé předpokládají pokles zájmu lidí o dárky v podobě textilních a oděvných výrobků, jakož i obuvi.
Předvánoční nákupy mají největší význam pro obchody s hračkami, hodinkami a šperky, jimž v závěru roku obrat ve srovnání s průměrným měsícem stoupá více než dvaapůlnásobně. Výraznějších přírůstků v tomto období dosahují také knihkupectví a maloobchod s elektronikou.
Z nákupní horečky se těší zejména prodejny na vídeňské nákupní ulici Mariahilfer Straße a velká obchodní centra v okolí rakouské metropole. Ty každoročně před Vánocemi zažívají největší nápor kupujících.
Český deník Mladá fronta Dnes nedávno odhadl, že Češi letos před koncem roku utratí za nákupy zhruba 223 miliard korun (asi sedm miliard eur).

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.