Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Rakousko posunulo termín zpřísnění reklamy tabákových výrobků

Redakce MAM15. 11. 2004

Rakousko navzdory původním předpokladům od ledna neomezí reklamu tabákových výrobků, ale příslušnou směrnici Evropské unie začne uplatňovat nejdříve v červenci příštího roku. Odklad uvítali zejména trafikanti a svaz médií, kteří další zpřísnění propagace cigaret odmítají.
Proti dřívějšímu návrhu ministerstva zdravotnictví, které vedle zavedení nekuřáckých zón chtělo již od začátku roku 2005 téměř úplně zamezit reklamě na tabákové zboží, se z řad podnikatelů zvedla vlna odporu. Média se obávají poklesu příjmů z inzerce a provozovatelé trafik zase snížení obratu.
Firmy alespoň část svých požadavků zřejmě dokázaly prosadit, protože resort zdravotnictví dřívější návrhy ohledně propagace cigaret upravil a posunul termín účinnosti nového nařízení.
Rakušané patří mezi náruživé kuřáky. Po cigaretě pravidelně sahá více než třetina obyvatel alpské republiky. Ve značné míře je kouření rozšířeno také u mládeže. Zákaz reklamy a vytvoření nekuřáckých zón by podle ministerských úředníků měly počet kuřáků omezit.
Prodejcům tabákového zboží se nezamlouvá ani chystané zvýšení spotřební daně o 18 eurocentů na krabičku cigaret, která v prodejnách přijde na zhruba 3,40 eura. Podle mluvčího trafikantů Petera Trinkla se dále zvýší objem pašovaných cigaret, jejichž nelegální prodej se již prý projevil v poklesu odbytu tabákových výrobků v trafikách, hlavně ve východní části země.
Časopis News nedávno napsal, že policistům a celníkům se od začátku roku ve Vídni a ve spolkových zemích Dolní Rakousy a Burgenland podařilo zajistit téměř 44 milionů nezdaněných cigaret, avšak úspěšnost zátahů klesla meziročně o 35 procent. Údajně to souvisí s tím, že současně s květnovým rozšířením Evropské unie odpadly celní kontroly na hranicích s novými členy unie, a tedy i možnost důkladnějších kontrol všech aut přijíždějících do země.

×

Stock mění design řady Božkov

Starší článek

České děti by v dospělosti chtěly učit nebo hrát fotbal

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více