Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Rada rozhodla ve prospěch Korunní

Redakce MAM26. 11. 2004

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání posoudila spornou reklamu na minerální vodu Korunní a rozhodla o tom, že Korunní komunikuje pouze pravdivé údaje podložené důvěryhodnými odbornými stanovisky.
Rada se zabývala reklamou Korunní, zobrazující účinky vysokého množství hořčíku v lidském těle, na základě stížnosti Karlovarských minerálních vod, které označily reklamu za klamavou a útočící na minerální vodu Magnesia z produkce KMV.
V rozhodnutí Rady se uvádí: “Rada zhodnotila předložené důkazy účastníka řízení o pravdivosti údajů uvedených v reklamě a dospěla k závěru, že se jedná o důkazy, které prokazují pravdivost těchto tvrzení, které jsou z důvěryhodných zdrojů a na jejich základě lze uznat reklamu za pravdivou”
“Rada, jako nezávislý státní orgán provádějící dozor nad zákonem o regulaci reklamy, posuzovala pravdivost a korektnost našich reklamních spotů. Striktní zásadou naší reklamní komunikace je šíření pouze pravdivých a odborně doložených informací. Proto jsme rádi, že Rada posoudila stížnost KMV jako neopodstatněnou. Domníváme se, že hlavním cílem stížnosti bylo poškození dobré pověsti minerální vody Korunní,” sdělil Jozef Gemela, ředitel pro strategický rozvoj společnosti Alphaduct.
Navzdory rozhodnutí Rady stále nemůže Korunní sporné reklamní spoty vysílat. Vysílání těchto spotů zastavilo vydání předběžných opatření Plzeňského soudu z června tohoto roku. “Doufáme, že Nejvyšší soud v krátké době předběžná opatření zruší. V tomto případě samozřejmě počítáme se zařazením předmětných spotů do vysílání a současně budeme na KMV požadovat náhradu všech způsobených škod,” dodává Jozef Gemela.

Dosavadní průběh kauzy reklamních spotů Korunní:
– V červnu 2004 vydává Krajský soud v Plzni na návrh KMV předběžné opatření týkající se zastavení šíření dvou reklamních spotů Korunní, věnovaných hořčíku
– Svaz minerálních vod, ovládaný KMV, dne 18. června 2004 veřejně odsuzuje reklamu Korunní. Karlovarská korunní kyselka spolu s Kyselkou Praga na protest vystupují ze Svazu
– KMV se obracejí na Radu pro reklamu se stížností na porušení Etického kodexu reklamy. Rada pro reklamu stížnost 17. září 2004 zamítá
– KMV se obracejí na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání se stížností na porušení zákona o regulaci reklamy, konkrétně zákazu klamavé reklamy. Dne 25. srpna 2004 zahajuje Rada se společností Alphaduct správní řízení o uložení pokuty. Alphaduct předkládá Radě obsáhlou odbornou studii o účincích minerálních vod a stanoviska Státního zdravotního ústavu
– Dne 20. října Rada zastavuje správní řízení s tím, že shledává reklamu na Korunní pravdivou
– V současnosti společnost Alphaduct očekává rozhodnutí Nejvyššího soudu, které se týkají vydaných předběžných opatření zakazujících vysílání reklamních spotů Korunní

-zem-

×

V anketě Českých 100 nejlepších první Škoda Auto

Starší článek

V USA klesá zájem o evropské filmy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více