Rada rozhodla ve prospěch Korunní

26. 11. 2004 11:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání posoudila spornou reklamu na minerální vodu Korunní a rozhodla o tom, že Korunní komunikuje pouze pravdivé údaje podložené důvěryhodnými odbornými stanovisky.
Rada se zabývala reklamou Korunní, zobrazující účinky vysokého množství hořčíku v lidském těle, na základě stížnosti Karlovarských minerálních vod, které označily reklamu za klamavou a útočící na minerální vodu Magnesia z produkce KMV.
V rozhodnutí Rady se uvádí: „Rada zhodnotila předložené důkazy účastníka řízení o pravdivosti údajů uvedených v reklamě a dospěla k závěru, že se jedná o důkazy, které prokazují pravdivost těchto tvrzení, které jsou z důvěryhodných zdrojů a na jejich základě lze uznat reklamu za pravdivou“
„Rada, jako nezávislý státní orgán provádějící dozor nad zákonem o regulaci reklamy, posuzovala pravdivost a korektnost našich reklamních spotů. Striktní zásadou naší reklamní komunikace je šíření pouze pravdivých a odborně doložených informací. Proto jsme rádi, že Rada posoudila stížnost KMV jako neopodstatněnou. Domníváme se, že hlavním cílem stížnosti bylo poškození dobré pověsti minerální vody Korunní,“ sdělil Jozef Gemela, ředitel pro strategický rozvoj společnosti Alphaduct.
Navzdory rozhodnutí Rady stále nemůže Korunní sporné reklamní spoty vysílat. Vysílání těchto spotů zastavilo vydání předběžných opatření Plzeňského soudu z června tohoto roku. „Doufáme, že Nejvyšší soud v krátké době předběžná opatření zruší. V tomto případě samozřejmě počítáme se zařazením předmětných spotů do vysílání a současně budeme na KMV požadovat náhradu všech způsobených škod,“ dodává Jozef Gemela.

Dosavadní průběh kauzy reklamních spotů Korunní:
– V červnu 2004 vydává Krajský soud v Plzni na návrh KMV předběžné opatření týkající se zastavení šíření dvou reklamních spotů Korunní, věnovaných hořčíku
– Svaz minerálních vod, ovládaný KMV, dne 18. června 2004 veřejně odsuzuje reklamu Korunní. Karlovarská korunní kyselka spolu s Kyselkou Praga na protest vystupují ze Svazu
– KMV se obracejí na Radu pro reklamu se stížností na porušení Etického kodexu reklamy. Rada pro reklamu stížnost 17. září 2004 zamítá
– KMV se obracejí na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání se stížností na porušení zákona o regulaci reklamy, konkrétně zákazu klamavé reklamy. Dne 25. srpna 2004 zahajuje Rada se společností Alphaduct správní řízení o uložení pokuty. Alphaduct předkládá Radě obsáhlou odbornou studii o účincích minerálních vod a stanoviska Státního zdravotního ústavu
– Dne 20. října Rada zastavuje správní řízení s tím, že shledává reklamu na Korunní pravdivou
– V současnosti společnost Alphaduct očekává rozhodnutí Nejvyššího soudu, které se týkají vydaných předběžných opatření zakazujících vysílání reklamních spotů Korunní

-zem-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.