Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

PwC: Maloobchod s potravinami je nasycen; poroste spotřební zboží

Redakce MAM9. 11. 2004

Český maloobchod s potravinami je podle studie společnosti PricewaterhouseCoopers (PwC) již nasycen. Velká obchodní centra se proto budou muset kvůli silné konkurenci zaměřit na zvyšování kvality služeb či rozšířit nabídku například o různá zábavná zařízení. Naopak řetězce specializované na spotřební zboží mohou v budoucnu očekávat výrazný růst tržeb.
“Růst tržeb maloobchodních potravinářských řetězců působících v ČR se zpomaluje, neboť trh začíná být nasycen. Na rozdíl od českého maloobchodu s potravinami předpokládáme významný růst u řetězců specializovaných na módní oblečení, obuv a nábytek,” uvedla společnost PricewaterhouseCoopers.
Předpoklady pro růst mají podle PwC především ta obchodní centra, která kromě obchodů zákazníkům nabízí například také kina, restaurace či různá sportovní a zábavná zařízení. “Velká obchodní centra se budou muset zaměřit na zvyšování kvality, možnost kvantitativního růstu už je téměř vyčerpána. Zákazníci dnes nechtějí pouze nakupovat, ale chtějí se také příjemně pobavit a najíst,” upozornil Thomas Linder ze společnosti PwC.
Dodal, že nová obchodní centra se zábavnými zařízeními v poslední době vznikají nejen na okrajích velkých měst, ale také přímo v jejich centrech. “Řada projektů takzvaného zábavného nakupování se začíná realizovat už i v jiných městech než v Praze,” podotkl Linder.
Mezinárodní maloobchodní řetězce se při expanzi do ČR podle studie PricewaterhouseCoopers soustředily zejména na nejvýnosnější lokality. “Rozložení hypermarketů v ČR je proto velmi nerovnoměrné, takže je zde stále prostor k expanzi na menších místních trzích. Další velká příležitost k růstu maloobchodu je orientace na vlastní značkové produkty, které řetězcům umožňují odlišit se od konkurence a posílit věrnost zákazníků.
Závěr studie PwC potvrzují průzkumy společnosti Incoma Research, podle které tempo růstu tržeb desítky největších tuzemských obchodních řetězců klesá již několik let. Zatímco například v roce 2001 vzrostl jejich celkový obrat o 25 miliard korun, v roce 2002 to bylo jen o 13 miliard korun a loni již jen o 10,4 miliardy korun.
Deset největších obchodních řetězců mělo v loňském roce obrat 203 miliard korun. První příčku si loni udržel řetězec Makro, na druhém skončila společnost Ahold, následovaná prodejnami Kaufland. Čtvrtá pozice patřila skupině Rewe se supermarkety Billa a diskonty Penny Market. Na pátém místě skončila společnost Tesco Stores.

×

Spor o obal Horalek se znovu přiostřil

Starší článek

Spolužáci.cz přechází k Seznamu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více