Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Obliba “outletů” stále stoupá

Redakce MAM2. 11. 2004

Kromě velkého obchodního centra britské společnosti Freeport, které se jako největší outletová prodejna v zemích střední a východní Evropy otevřelo na hraničním přechodu v Hatích na Znojemsku před více jak rokem, se totiž obchody s levnějším značkovým zbožím objevily už také v dalších městech.

MEZITITULEK: Outlet provozuje i Baťa
Zatím jde ale spíše o menší prodejny, některé z nich provozují samotní výrobci oblečení nebo bot, některé si otevřeli přímo majitelé obchodů. Outlet v centru Olomouce tak například provozuje Kateřina Taylor.
“Byl to dobrý krok, uvažujeme ještě o další pobočce v Brně,” říká majitelka firmy Impact – U.K. Design Outlet. Firma prodává především zboží značky Next. “Je to trochu nevýhoda, že lidé tuto značku neznají, ale přitáhne je kvalita a cena,” dodala Taylor. Další outlety fungují v Aši nebo Hradci Králové. Outlet v Praze například provozuje i obuvnická firma Baťa
Obchodníci v centrech měst ale zatím za větší konkurenci, než jsou outlety, považují asijské prodejce oděvů jak v kamenných obchodech, tak na tržnicích. Potvrzuje to například Helena Stratilová z prodejny Oděvy Klasic v Olomouci.
“Lidé zatím nehledí na kvalitu a jdou po ceně. I když někteří zákazníci se nám vrátili, protože zjistili, že je lepší si připlatit a koupit kvalitnější věc. Většina však přestože se spálí a tvrdí, že zboží z Asie už nechce, za čas zase nakupuje raději u nich,” řekla.
V nejbližším okolí olomouckého outletu je více než deset obchodů s oblečením v různých cenových relacích – od oděvů dovezených z Asie, přes klasickou konfekci českých majitelů, po módní butiky s dovozovým zbožím, majitelka olomouckého outletu je ale s prodejem spokojena.
Britská společnost Freeport, provozovatel největšího středoevropského outletu, zatím kromě Hatí další outletové obchodní centrum v Česku nechystá. Podle marketinkového ředitele Karla Novotného nemá ani informace o tom, že by s podobným projektem přišla nějaká konkurenční společnost.
Centrum v Hatích nyní nabízí přes sedmdesát obchodů zaměřených převážně na dámskou, pánskou a dětskou módu. Pracuje tu přes pět set lidí, hlavně ze Znojemska. Největší prodejny v Hatích mají prodejci sportovního zboží Nike a Adidas. Zastoupeny jsou i firmy jako je Calvin Klein, Puma, Time Out nebo Lee Cooper. Značkové zboží se přitom v Centru prodává se slevami od třiceti až do osmdesáti procent.
Do Freeportu tak denně přijíždí několik set nakupujících především z Česka a Rakouska, přesný počet návštěvníků ale firma s ohledem na firemní politiku neuvádí.

MEZITITULEK: Čechů a Rakušanů je stejně
Přibližně milión návštěvníků přitom do centra přijelo nakupovat už v dubnu. Ti nakupovali více po otevření centra, nyní se počet lidí, kteří do Hatí přijedou z Česka a Rakouska vyrovnal, více utrácí Češi než Rakušani.
Nejvíce obchodních center nabízejících levnější značkové zboží je v Evropě zatím ve Velké Británii, ve světě pak ve Spojených státech. Společnost Freeport zatím provozuje sedm center typu factory outlet na ploše osmdesát tři tisíc metrů čtverečních – šest v Británii a jedno v Göteborgu. Freeport navíc staví podobná centra u Lisabonu a další u Roppenheimu ve Francii. V celé Evropě je pak asi sto outletů, kromě Hatí je nejbližší u Vídně.

Hospodářské noviny, 2. 11. 2004, autor: Tomáš Fránek, Martina Macková

×

Zlatý Měšec 2004 zahájen

Starší článek

The Times změnily formát

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více