Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Obchodům již díky Vánocům rostou tržby

Redakce MAM16. 11. 2004

Ačkoliv do příchodu vánočních svátků zbývá ještě déle než měsíc, obchodům již nyní rostou tržby. Hlavní nápor zákazníků ale podle obchodníků ještě přijde. Obchody i letos čekají největší zájem o vánoční dárky v podobě drahé elektroniky, kosmetiky a hraček, mezi kterými bude hrát prim například mluvící pejsek Bobby či oblíbená panenka Chou-Chou. Někteří lidé ale při obdarování svých blízkých zřejmě dají přednost praktickým dárkům, jako je například zahradní technika.
Zvýšený zájem zákazníků především o nákup elektroniky, elektrospotřebičů a hraček již hlásí například společnost Ahold Czech Republic, jež v České republice provozuje síť supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova. “Někteří zákazníci preferují nakupovat dárečky dopředu a někteří naopak čekají na poslední chvíli. Největší nápor očekáváme přímo před vánočními svátky, kdy lidé budou nakupovat jídlo. Odhadujeme, že v některé dny nám vzrostou tržby o desítky procent,” uvedla mluvčí společnosti Ahold Kateřina Černá.
“Tržby se pomalu zvyšují. Jejich křivka v podstatě kopíruje loňský listopad, ale je zhruba o 12 procent výše. V našem sortimentu zboží dlouhodobé spotřeby očekáváme kulminaci zhruba od druhé poloviny listopadu. Budou-li naše letošní předvánoční tržby oproti loňsku o 15 až 20 procent vyšší, budeme spokojeni,” řekl ČTK mluvčí společnosti Mountfield Václav Brom. Podotkl, že společnost Mountfield se specializuje na zahradní techniku a bazény, a proto má nejvyšší tržby v jiných ročních obdobích.
Vánoční nákupy propukly také v supermarketech Carrefour. “Největší zájem je nyní o vše potřebné k pečení vánočního cukroví. Lidé již začali nakupovat také dárky i vánoční výzdobu. Nechávají se inspirovat cenami, využívají promoční akce či nákupy na úvěr bez navýšení, což platí zejména při nákupu elektroniky či elektrospotřebičů. Předpokládáme, že nákupní horečka bude vrcholit těsně před svátky,” řekla mluvčí společnosti Carrefour Jana Havlíčková.
Lidé podle Černé budou před Vánocemi nakupovat především různé kosmetické balíčky, čokoládu a alkohol. “Letos se bude také hodně nakupovat zábavní elektronika a hračky. Například pes Bobby, který reaguje na povely,” podotkla.
V prodejnách Mountfield jsou zase v předvánočním období hitem sněhové frézy, řetězové pily a krbová kamna. “Podle loňských zkušeností očekáváme velký zájem také o travní sekačky a jízdní kola, která jsou klasickým vánočním dárkem už desetiletí. Předpokládáme rovněž zájem o hračky k vodě či bazénu, které vedeme jako doplněk k našemu stálému sortimentu,” uvedl Brom.
Naopak lidé, kteří jako dárek zvolili kosmetiku, s nákupem příliš nespěchají. “Nákupní horečka se u nás v tom pravém slova smyslu zatím neprojevila. Kulminaci poptávky očekáváme tři až čtyři týdny před Vánoci. V našich prodejnách bude určitě největší zájem o kvalitnější kosmetiku, parfémy a dárkové kazety. Nárůst oproti průměrným tržbám je před Vánoci vždy výrazný,” řekl generální ředitel drogistického řetězce Rossmann Jaroslav Barták.
Děti zřejmě letos pod stromečkem podle mluvčí společnosti Tesco Stores Martiny Čermákové najdou především panenku Chou-Chou, která se drží na špičce prodejnosti již třetím rokem. “K letošním hitům v oblasti hraček bude patřit také koberec s mikrofonem, který umožní každé holčičce či klukovi stát se na chvíli SuperStar. Mezi dalšími novinkami je mikroskop, dalekohled nebo teleskop. Vidět neviditelné a slyšet neslyšitelné umožní brýle na noční vidění nebo zařízení na dálkový odposlech,” uvedla Čermáková.
Většina obchodních řetězců se kvůli předvánoční nákupní horečce neobejde bez pomoci brigádníků. “Každý vrchol sezony, ať už je to letní, nebo zimní, je problematický na dostatek pracovní síly. V létě způsobují komplikace dovolené, v zimě zase nemocnost, dovolené a velký nápor zákazníků. Proto využíváme služeb brigádníků prakticky celoročně. Máme také velký zájem o pracovníky na částečné úvazky,” podotkla Černá. Brigádníky plánuje před Vánocemi nabrat rovněž drogistická společnost Rossmann i řetězec Carrefour, naopak prodejny Mountfield si i v tomto období vystačí s vlastními pracovníky.

×

Vláda nesouhlasí se zákazem nočního prodeje v supermarketech

Starší článek

Případ vydírání reportéra ČT jde před soud

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Togethxr

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu s laxní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

WPP opět nakupuje, do sítě přibrala poskytovatele mobilních technologií

Největší komunikační síť světa oznámila další akvizici. Pod svou agenturu Wunderman Thompson přikoupila společnost NN4M, která poskytuje mobilní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více