Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Obchodní řetězce chtějí navzdory sílící konkurenci dál expandovat

Redakce MAM25. 11. 2004

Obchodní řetězce chtějí navzdory sílící konkurenci v tuzemském maloobchodu s potravinami i v příštím roce investovat do rozšíření sítě obchodů. Na nasycenost tohoto trhu nedávno upozornili odborníci ze společnosti PricewaterhouseCoopers, podle kterých by se obchodní řetězce nyní měly zaměřit spíše na zvyšování kvality služeb.
“S expanzí počítáme i v příštím roce, a to na mírně vyšší úrovni než doposud. Důvodem je to, že jsme schopni úspěšně expandovat i do již zralých a nasycených trhů,” řekl mluvčí Delvity Petr Uchytil. Podotkl, že Delvita letos v České republice otevřela tři nové prodejny a v předešlých dvou letech čtyři. Nyní provozuje 97 obchodů.
Rozšířit tuzemskou síť supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova plánuje příští rok společnost Ahold Czech Republic, která letos zprovoznila sedm supermarketů a čtyři hypermarkety. Nyní tak disponuje 231 prodejnami a do konce letošního roku by měla otevřít ještě jeden Albert v Praze.
“Hodláme příští rok otevřít nejméně pět nových Albertů a tři až čtyři Hypernovy. Domníváme se, že trh ještě není zdaleka všude saturovaný,” řekla mluvčí Aholdu Kateřina Černá. Nové prodejny firma příští rok otevře například v Karviné, Hodoníně či v Praze.
Jeden nový hypermarket chce příští rok otevřít společnost Carrefour, která má v zemi deset prodejen. Stejně by se měla rozšířit také síť 11 prodejen Makro. Od ostatních významných hráčů na trhu se ČTK informace získat nepodařilo.
Podle studie PricewaterhouseCoopers je již český maloobchod s potravinami nasycen, a velká obchodní centra se proto budou muset kvůli silné konkurenci zaměřit na zvyšování kvality služeb či na rozšíření nabídky například o různá zábavní zařízení. Naopak řetězce specializované na spotřební zboží mohou v budoucnu očekávat výrazný růst tržeb.
Deset největších obchodních řetězců mělo v loňském roce obrat 203 miliard korun. První příčku si udrželo Makro, na druhém skončila společnost Ahold, následovaná prodejnami Kaufland. Čtvrtá pozice patřila skupině Rewe se supermarkety Billa a diskonty Penny Market. Pátá skončila společnost Tesco Stores.
Tempo růstu obratu největších obchodních řetězců se již několik let zpomaluje, což podle odborníků ukazuje na postupnou konsolidaci českého maloobchodního trhu. Zatímco ještě v roce 2001 vzrostl celkový obrat největších obchodních hráčů o 25 miliard, v roce 2002 to bylo už jen o 13 miliard a loni o deset miliard korun.

×

Představenstvo ČSA přijalo rezignaci viceprezidentky Řezníčkové

Starší článek

Podnikatelem roku Miroslav Řihák

Novější článek

Podobné zprávy

Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Clio Entertainment Awards jsou po roční přestávce otevřené pro přihlášky

Po „pauze“ v loňském pandemickém roce přijímá přihlášky soutěž pro marketingové projekty z filmového, televizního a herního průmyslu.
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více