Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Nepovolené reklamy stále hyzdí historické centrum Prahy

Redakce MAM12. 11. 2004

Reklamní panely na fasádách domů nebo venkovní vitríny se zbožím jsou v historickém jádru hlavního města stále běžným jevem. Novelu tržního řádu, která prodejcům v památkové zóně vystavovat zboží na ulici zakazuje už od dubna, mnoho provozovatelů nerespektuje. “Ze začátku to bylo dost krušné. Některé jevy se nám sice podařilo vymýtit, ale stále jsou zde věci, které se řeší pořád dokola,” řekl vedoucí pražského živnostenského odboru Josef Šídlo při dnešní kontrole provozovatelů na Jungmannově náměstí a v ulici 28. října v Praze 1. Nejčastěji podle něj prodejci porušují předpisy, když zavěšují zboží na dveře otvírané do ulice nebo na různé konstrukce kolem vchodů.
Kontrol se účastnily desítky pracovníků živnostenského odboru a odboru památkové péče magistrátu a Prahy 1. Kontroly zjistily, že některé domy jsou kvůli nepovoleným a neodborným zásahům v neutěšeném stavu. Jeden z provozovatelů obchodu s levným zbožím umístil nad vchod na náměstí plachtu s nápisem Bankrot, pokrývající téměř celé první patro budovy. “Původně byl nápis na druhé straně, po upozornění odboru ho majitel jen přesunul na druhou stranu,” uvedl ředitel odboru památkové péče Jiří Kněžínek.
Hůře je na tom podle Šídla ale oblast Malé Strany kolem Nerudovy ulice a Karlova ulice na Starém Městě. “V té oblasti jsme doposud zahájili 28 správních řízení a na pokutách prozatím vybrali 44 tisíc korun,” řekl Šídlo.
Prodejci podle něj s úředníky často diskutují, ale k slovnímu napadání nedochází. “Někde si prodejci po upozornění zatáhnou zboží dovnitř a další den už ho tam mají zase,” doplňuje Šídlo. Neposlušným podnikatelům může pracovník živnostenského odboru na místě uložit pokutu až v řádu stovek tisíc korun, ale ani pokuta mnohé prodejce nevyleká.
O nových pravidlech prodeje zboží v historickém jádru města informovali památkáři majitele domů a provozovatele obchodů předem. Prodejci v památkové zóně hlavního města nesmějí vystavovat své zboží venku před obchody. Z ulic a fasád domů musí podle novely tržního řádu zmizet také reklamní panely, vitríny a osvětlení. S provozovateli, kteří novou normu porušili, zahájí památkový odbor správní řízení o odstranění nepovolených prvků. V řízení hrozí neposlušným podnikatelům pokuta až 200 tisíc korun.

×

Jan Herzmann opět zvolen předsedou České marketingové společnosti

Starší článek

Velkou cenu Techfilmu získal francouzský snímek Superbat

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více