Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Některé obchody v Německu umožňují předvánoční nákupy za marky

Redakce MAM23. 11. 2004

Němečtí zákazníci dostali od řady obchodů vítaný předvánoční dárek – vánoční nákupy mohou pořídit i za nepoužívanou německou marku, kterou od roku 2002 nahradilo v Německu euro. Podle německé centrální banky Bundesbanky si ale německé rodiny ponechaly ještě zhruba 15,3 miliardy marek, z toho 7,97 miliardy marek v bankovkách a 7,32 miliardy marek v mincích.
Podle průzkumu institutu IPSOS má částky v markách vědomě doma 14 procent Němců, tedy více než deset milionů lidí. Respondenti většinou vysvětlovali, že starou měnu našli doma v kapsách, starých peněženkách, nebo šuplících, a šlo o malé částky, které se nevyplatilo měnit v bance.
Předvánoční nákupy za marky mají tedy pomoci stáhnout neplatnou měnu z oběhu. Německé obchody umožňovaly takové nákupy už loni a letos v tom hodlají pokračovat. “Řada obchodů, mezi nimi i obchodní dům KaDeWe, budou aspoň u zvláštních pokladen přijímat i marku,” uvedl mluvčí berlínské pobočky Sdružení maloobchodníků Nils Busch-Petersen. Akce je spíše službou zákazníkovi než snahou zvýšit předvánoční obrat, tvrdí obchody.
Jedním z řetězců, které už loni nasbíraly zkušenosti s platbou v markách, je obchodní dům C&A. Podle mluvčího řetězce Thorstena Rolfese jsou dosavadní zkušenosti kladné. “Za čtyři prosincové týdny jsme loni získali 20 milionů německých marek a předali jsme je pobočkám Bundesbanky,” uvedl.
Bundesbanka nemá nic ani proti peněžním transferům v markách.
“Podniky se nás pořád platí, zda je to přípustné,” řekla její mluvčí. Přijme-li ovšem někdo starou měnu, musí ji předat do poboček centrální banky, aby se peníze dostaly z oběhu. Měnit marky za eura mohou Němci v pobočkách centrální banky stále, neomezeně dlouho. Kurz marky vůči euru byl stanoven na 1,95 marky za euro.

×

Operátoři začali nabízet zimní zpravodajství v mobilech

Starší článek

Časopis Halina vyšel poprvé v nové podobě

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více