Nejvíce posluchačů má Radiožurnál, z deníků vede Blesk

5. 11. 2004 10:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Druhé a třetí čtvrtletí letošního roku zamíchalo žebříčkem nejposlouchanějších celoplošných rádií. Nejvíce lidí stále poslouchá Český rozhlas 1 – Radiožurnál. Rádio Impuls přišlo zhruba o 54 000 posluchačů, a přenechalo tak druhé místo Frekvenci 1. Oblíbenost celostátních deníků se nezměnila, nejčtenější je Blesk. Vyplývá to z výsledků posledního průzkumu Media Projekt společnosti GfK Praha – Median.
Český rozhlas 1 – Radiožurnál poslouchalo v době průzkumu denně v průměru 905 000 lidí. Frekvence 1 si udržela 833 000 posluchačů, což ji kvůli úbytku posluchačů rádia Impuls posunulo ze třetí na druhou příčku. Čtvrtým nejposlouchanějším rádiem zůstala Evropa 2, které přibylo nejvíce posluchačů ze všech celoplošných stanic. Evropu 2 si podle posledního průzkumu ladí 645 000 lidí, tedy o 11 procent více než v pololetí.
Zatímco podíl třech nejposlouchanější stanic na rozhlasovém trhu se v uvedeném období snížil, Evropa 2 zvedla podíl na 7,9 procenta ze 6,7 procenta.
Mezi celostátními deníky patří první místo nadále Blesku, který během průzkumu četlo denně zhruba 1,5 milionu lidí. Milionovou hranici překročila ještě druhá Mladá fronta Dnes. Deník Právo pročítalo v průměru 618 000 lidí, Lidové noviny 297 000 lidí, deník Sport 276 000 lidí. Hospodářskými novinami denně listovalo 172 000 lidí, což je o 39 000 osob méně než při minulém průzkumu. Haló noviny četlo asi 50 000 lidí.
Ze společenských titulů a titulů životního stylu mají lidé stále v největší oblibě Nedělní Blesk, který v průměru pročítá 930 000 lidí. Více než půl milionu čtenářů přilákal ještě Rytmus života (549 000). Se 491 000 čtenáři následuje týdeník Květy.
Mezi časopisy určenými pro ženy je nejvíce oblíbená Vlasta. Listuje jí přibližně 633 000 lidí. Více než půl milionu lidí také pročítá Ženu a život a Chvilku pro tebe.
Ekonomickým titulům stále dominuje časopis Ekonom. V průměru jej čte 126 000 lidí. Na druhém místě zůstalo Euro (60 000 lidí) a na třetím Profit (40 000 lidí). Nejčtenějším zpravodajským týdeníkem zůstal časopis Týden; pravidelně oslovuje 185 000 čtenářů.
Mezi mládeží se největší oblibě těší časopis Bravo, který v průměru prohlíží 397 000 párů očí. Následuje Dívka a Bravo Girl!.
V průzkumu GfK Praha – Median od letošního dubna do konce září odpovídalo 14.732 náhodně vybraných respondentů z celé České republiky.

TISKOVÁ MÉDIA
Čtenost celostátních deníků v tisících obyvatel
duben 2004 až září 2004
BLESK (BEZ NEDĚL. BLESKU) 1509
MLADÁ FRONTA DNES 1197
PRÁVO 618
LIDOVÉ NOVINY 297
SPORT 276
HOSPODÁŘSKÉ NOVINY 172
HALÓ NOVINY 50

ROZHLAS
Poslechovost celoplošných stanic v ČR
duben 2004 až září 2004
poslechovost, podíl na trhu v tisících v procentech
ČRo 1 Radiožurnál 905, 11,4
Frekvence 1 833, 11,0
Rádio Impuls 790, 11,1
Evropa 2 645, 7,9
ČRo 2 Praha 349, 5,4
ČRo 3 Vltava 58, 0,7
ČRo 6 24, 0,2
zahraniční stanice 24, 0,3
Programová síť BBC 19, 0,1

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení