Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Nejdražší volební kampaň v dějinách USA

Redakce MAM4. 11. 2004

Z monitoringu, který provádí americká TNS Media Inteligence Group, vyplývá, že se náklady na letošní prezidentskou kampaň v USA vyšplhaly do astronomické výše: jen za televizní a rozhlasové reklamy oba kandidáti utratili 600 milionů dolarů, což je trojnásobek oproti kampani v roce 2000, kdy o zvolení soupeřili současný prezident G. W. Bush a viceprezident Billa Clintona Al Gore.
Pokud se k těmto nákladům připočtou výdaje nátlakových skupin jako Veteráni rychlých člunů za pravdu (jde o skupinu bývalých vietnamských vojáků, která zpochybňovala Kerryho zásluhy ve vietnamské válce), překročily náklady na politickou reklamu od počátku roku miliardu dolarů. To vše se děje přesto, že se Kongres USA mnoho let snaží zajistit, aby peníze nehrály v americké politice dominantní roli.
Na začátku kampaně se očekávalo, že prezident Bush, jenž má velmi dobré vztahy k energetickému průmyslu, nebude mít se sponzoringem potíže, a senátor Kerry mu v tomto ohledu nebude moci konkurovat. Podle TNS však demokraté utratili mezi březnem a zářím za televizní a rozhlasové spoty 250 mil. dolarů, o 10 milionů více než republikáni. K tomu je třeba ještě přičíst 70 mil. dolarů, které do reklamy investovaly liberální nátlakové skupiny jako The Media Fund, založený bývalým poradcem prezidenta Clintona, oproti 40 mil. dolarů, které utratily skupiny podporující republikány.
Kampaň v roce 2004 patřila mezi nejdelší. Republikáni spustili televizní reklamy proti senátorovi Kerrymu už na jaře. Největší náklady však stálo přesvědčování voličů ve dvanácti státech, které neměly jasné preference. Obyvatele města Toledo ve státě Ohio zaplavilo mezi březnem a zářím 15 000 televizních a rozhlasových reklam. V městě Tampa mohli vidět 200 reklam během jediného dne. Ve dvou třetinách USA byl však objem reklam výrazně menší. Naprostou většinu reklamy získaly národní a lokální kabelové stanice. Demokraté umisťovali reklamy do zpráv, republikáni více do sportovních přenosů.

Ekonom, 4. 11. 2004, autor: Václav Žák

×

CVVM: Češi se zdražováním piva počítají

Starší článek

Parlamentní televize 24.cz ve zkušebním provozu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více