Mediálky nesouhlasí s nižší frekvencí dat
Mediální agentury nepovažují rozhodnutí představenstva Unie vydavatelů zveřejňovat od příštího roku údaje o prodaném nákladu časopisů na čtvrtletní bázi za správné. Zatímco u deníků má být zachována současná, měsíční periodicita, výstupy o časopisech by měly být známy místo měsíční frekvence jednou za čtvrt roku, tedy v průměru za celé čtvrtletí. Vydavatelé chtějí tímto skrýt nežádoucí výkyvy, jež jsou výsledkem různých vlivů (kampaně, sezonalita). “Je to jednoznačné zhoršení servisu pro zadavatele a agentury,” myslí si např. Petr Lágner z mediální agentury Starcom MediaVest Group. V České republice provádí auditování tisku od roku 1997 společnost ABC ČR. “Obávám se, že profitovat nebude nikdo a všichni budou méně spokojeni,” říká o připravované změně manažer ABC ČR Stanislav Jurnečka. Nová periodicita výstupů má platit od začátku příštího roku. Odborníci mají za to, že další zprůměrování dat povede k většímu zkreslení výsledků u jednotlivých titulů a ve svém důsledku bude výhodné pro vydavatele, kteří mají slabší prodejní výsledky.
-Martina Vojtěchovská-