Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Malá země vybere jen málo peněz

Redakce MAM26. 11. 2004

U mantinelů je cesta neprůchodná, uprostřed je však příliš mnoho variant. Proto poslanci hledají optimální příděl peněz pro veřejnoprávní Českou televizi neúspěšně už několik let.
První krajní varianta, vydržovat si veřejnoprávní televizi pouze z peněz od majitelů televizorů, je v desetimiliónové České republice pro lidi drahá. Na rozdíl od lidnatějších zemí (například pětkrát větší Velké Británie), se tu na podobnou službu skládá méně lidí.
Ani druhý extrém, platit veřejnoprávní televizi pouze z reklamy, není průchozí. Program takové televize by kvůli lákání inzerentů musel být obdobný jako u komerčních stanic.
Proto zákon o České televizi počítá s takzvaným vícezdrojovým financováním. V praxi to znamená, že podle údajů z roku 2003 pokryjí vybrané koncesionářské poplatky (2,9 miliardy korun) dvě třetiny televizního rozpočtu (4,5 miliardy korun).
Zbytek peněz si televize musí vydělat sama. Zákon jí proto povoluje vyhradit jedno procento vysílacího času reklamě, deset procent času teleshoppingu a další pořady může doprovázet sponzoring.
Celkově si reklamou televize v roce 2003 vydělala přes jednu miliardu. Prodej vyrobených pořadů jí přinesl 16 miliónů.

Hospodářské noviny, 26.11.2004, autor: David Macháček

×

Nova prodala Jojku, nechá si jen 10 %

Starší článek

Na trh vstupuje nový byznysový měsíčník BIZ

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více