Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Majitel ochranné známky žaluje vydavatele časopisu Dikobraz

Redakce MAM12. 11. 2004

Majitel ochranné slovní známky dikobraz Petr Esterka žaluje vydavatele stejnojmenného humoristického časopisu, firmu Star production. Časopis začal vycházet po letech pauzy letos v lednu. Esterka řekl, že vydavatel přestal plnit podmínky licenční smlouvy. “Podal jsem na ně trestní oznámení a v současné době to šetří policie,” doplnil. Vydavatel časopisu na Esterkův postup reagoval tím, že aktuální 17. číslo vyšlo pod názvem Zabaveno.
“Nerozumím tomu, proč se vydavatel uchýlil k označení Zabaveno, když rozhodnutí soudu nepadlo,” uvedl Esterka, který sám v minulých letech vydával humoristické časopisy a kalendáře. Pracoval i jako redaktor v počátcích časopisu Trnky-brnky. Známku na slovo dikobraz mu Úřad pro průmyslové vlastnictví (ÚPPV) zaregistroval v srpnu 2002.
Vydavatel však tvrdí, že úřad tuto slovní známku zaregistrovat neměl. “Podle autorského a duševního zákona patří lidem, kteří se na tvorbě Dikobrazu dlouhá léta podíleli a doposud žijí,” sdělila marketingová ředitelka Star production Jaroslava Vlčková. Firma se totiž na spolupráci domluvila s řadou autorů, kteří přispívali do Dikobrazu i před jeho zánikem, například s Josefem Kučerou, Miroslavem Slejškou, Petrem Pazderkou a dalšími.
Původní autoři na vydávání podle Esterky nemohou mít vliv. Jak uvedl, zaregistroval si známku ve chvíli, kdy se práva uvolnila a dřívější majitel o ni neměl zájem. Původně chtěl prý Dikobraz vydávat sám. “Byla to pro mne životní šance začít vydávat Dikobraz, jenže oni mě předběhli, aniž by si ověřili, že mám registrovanou ochrannou známku,” řekl Esterka.
Nakonec se se Star production dohodli na podmínkách licenční smlouvy. Tu však podle něj vydavatelství přestalo plnit a nerespektovalo ani vypovězení smlouvy.
Podle Zdeňka Kučery z patentové kanceláře ve Slušovicích, jejímž prostřednictvím Esterka práva od ÚPPV získal, platí známka pro vydávání časopisů a pořádání akcí pod označením Dikobraz. Týká se to i grafické podoby tohoto slova a nikoli vydávání pohledů či knih s vyobrazením zvířete druhu dikobraz, jak tvrdí vydavatel.
Dikobraz vycházel od roku 1945 a v době socialistického zřízení patřil k hlavním nástrojům tehdejší propagandy, jež zesměšňovala domácí disent i zahraniční představitele české opozice. V dobách uvolnění však dával na svých stránkách prostor serioznější satiře. Vycházel ještě několik let po listopadu 1989 a posléze zanikl.
Vydavatelství a umělecká agentura Star production byla založena v roce 1992 jako obchodní společnost, ze které se časem vyprofilovalo vydavatelství spojené s agenturní činností. Kromě Dikobrazu-Zabaveno ještě vydávají časopisy Kavárna Pohoda, Gametech a Telekřížovky.

×

Český stát možná prohrál arbitráž se CME kvůli padělku

Starší článek

Sledovanost TV – 45. týden 2004 (1.11. – 7.11.)

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více