Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Lycos uvede spořič obrazovky proti nevyžádané poště

Redakce MAM30. 11. 2004

Lidé, kterým vadí záplavy nevyžádané elektronické pošty, dostanou do ruky novou zbraň. Internetová firma a portál Lycos vyzkoušela ve Švédsku spořič obrazovky, který automaticky zatěžuje internetové servery zdrojů nevyžádané pošty, čímž je jednak zpomaluje, a jednak jejich provozovatelům zvyšuje účty za provoz. V prosinci spořič uvolní v celé Evropě.
Nevyžádaná pošta je jedním z negativních dopadů podnikání na internetu. Její rozsah je nepochybně velký, ale jen obtížně se měří. Prozatím zveřejněné studie jsou zřejmě zabarveny tím, že jejich autory bývají často firmy, které prodávají programy proti ní. Testy některých programů přitom ukázaly, že za nevyžádanou poštu označují prakticky vše.
Doposud obvyklé způsoby boje proti nevyžádané elektronické poště spočívaly v různých automatických filtrech, které nevyžádanou poštu více či méně úspěšně mažou. Podnikavější lidé útočí na odesílatele vlastními dopisy. Po přijetí nových zákonů je možno proti rozesilatelům postupovat někde i soudně.
Firma Lycos přišla s jiným řešením. Její technici vytvořili speciální spořič obrazovky, což je program, který se spouští automaticky v době, kdy člověk svého počítače nevyužívá. Obvykle to bývají různé obrázky.
Spořič Lycosu zaměřený proti nevyžádané poště, které se anglicky říká spam, však rozesílá požadavky na informace od internetových firem, v jejichž prospěch je nevyžádaná pošta rozesílána – tedy nikoli vůči těm, z jejichž adres se taková pošty distribuuje, ale vůči těm, v jejíchž prospěch je určena. Tím se zvyšuje zatížení takových serverů v míře, kterou provozovatelé nepředpokládali, a na kterou tedy nejsou technicky připraveni. Tím jejich počítače zpomalují.
Neočekávaně vysoká míra zatížení se také projevů v účtech. Servery totiž obvykle platí za připojení podle objemu přenesených dat, takže čím více jich přenesou, tím je pro ně provoz dražší.
Lycos je prozatím s ohlasem na svou novinku nazvanou “Make love not spam” (Dělejte lásku, ne nevyžádanou poštu) na adrese http://makelovenotspam.com spokojen. Ačkoli je ještě v testovacím provozu, bylo do akce v úterý dopoledne celosvětově zapojeno přes 60 000 počítačů, které bombardovaly pirátské servery.
Provoz na některých z nich se tak zhoršil o 85 procent. Přitom program Lycosu je napsán tak, aby se sám nestal pirátským, takže nezpůsobí úplné zastavení cizích serverů.

×

Volksbank vybrala Et neteru

Starší článek

Soutěže krásy bojují o reklamní partnery

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Clio Entertainment Awards jsou po roční přestávce otevřené pro přihlášky

Po „pauze“ v loňském pandemickém roce přijímá přihlášky soutěž pro marketingové projekty z filmového, televizního a herního průmyslu.
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Bank of America využije virtuální realitu k zaměstnaneckým lekcím

Po několika letech a miliardách investovaných dolarů ze strany velkých hráčů do vývoje VR, se konečně začínají tyto zařízení více prosazovat.
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více