Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Lidl letos v ČR zdvojnásobil počet prodejen

Redakce MAM29. 11. 2004

Německý obchodní řetězec Lidl v letošním roce zdvojnásobil počet svých diskontních prodejen v České republice na bezmála stovku. Mluvčí společnosti Jana Jabůrková řekla, že v červnu loňského roku měl Lidl v ČR 14 prodejen, do konce roku 2003 se jejich počet zvýšil na 51 a v závěru letošního roku bude Lidl v ČR provozovat 97 prodejen.
Fima, která patří mezi největší obchodní řetězce v zemi, tak pokračovala v expanzi, kterou odstartovala v roce 2003. Plány na příští rok vedení firmy sice nezveřejnilo, odborníci už dříve ale odhadli, že Lidl chce v ČR provozovat kolem dvou stovek prodejen.
Lidl společně s hypermarkety Kaufland patří do německé skupiny Schwarz. Diskontní prodejny, jejichž rozvoj určují právě německé firmy, spojuje orientace na nízké ceny. Obchody jsou jednoduché, skladovací prostory minimální a nakupuje v nich stále více lidí. Podle odborníků by příští rok mohl podíl diskontních prodejců na tuzemském trhu dosáhnou 25 procent.
Rozmach sítě diskontních obchodů Lidl doprovázely protesty ekologů. Loni na podzim totiž vyšlo najevo, že v okolí jejích obchodních domů bylo nelegálně vykáceno přes 102 stromů. Firma se od kácení distancovala, přiznala jen morální odpovědnost za pokácené stromy. Společnost se poté ve smlouvě se sdružením Děti Země zavázala k tomu, že za každý pokácený strom vysadí deset nových.
Deset největších obchodních řetězců mělo v loňském roce obrat 203 miliard korun. První příčku si udrželo Makro, na druhém skončila společnost Ahold, následovaná prodejnami Kaufland a Lidl. Čtvrtá pozice patřila skupině Rewe se supermarkety Billa a diskonty Penny Market. Pátá skončila společnost Tesco Stores.
Tempo růstu obratu největších obchodních řetězců se již několik let zpomaluje, což podle odborníků ukazuje na postupnou konsolidaci českého maloobchodního trhu. Zatímco ještě v roce 2001 vzrostl celkový obrat největších obchodních hráčů o 25 miliard, v roce 2002 to bylo už jen o 13 miliard a loni o deset miliard korun.

HN, čtk, 29.11. 2004

×

Novinářská cena 2004 má uzávěrku 30. listopadu

Starší článek

Hoteliéři vedou nad autory 1:0

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více