Výběrové řízení, ve kterém největší zadavatel reklamy v zemi, Eurotel Praha, hledá novou reklamní agenturu, opustily další dvě firmy. Po Mark/BBDO, jež z tendru odstoupila před měsícem, se své účasti vzdal McCann-Erickson a po prvním kole prezentací, které proběhlo koncem minulého týdne, také Leo Burnett Advertising. Dosavadní agentura Eurotelu přitom pracovala pro značku s krátkou přestávkou přes deset let. „Vzhledem k chystané privatizaci Českého Telecomu (100% vlastník Eurotelu, pozn. red.) se nám spolupráce jeví jako málo perspektivní. Filozofií naší agentury je dlouhodobý vztah s klientem,“ vysvětlil M&M důvody odchodu Josef Havelka, chairman Leo Burnett Group. Skepse ohledně postupu nového majitele firmy po prodeji Českého Telecomu vedla k odstoupení od výběrového řízení podle slov ředitele Jana Binara i McCann-Erickson. V tendru tak zůstávají Ogilvy & Mather, Lowe GGK a Euro RSCG. Podle vyjádření šéfů jmenovaných agentur hodlají v boji o zakázku v hodnotě stovek milionů korun pokračovat. Když s ohledem na možné změny spojené s privatizací odstoupila z tendru agentura Mark/BBDO, reagovala mluvčí Eurotelu Diana Dobálová na obavy vedení agentury vyjádřením, že firma počítá pro vítěze se standardní smlouvou na dva roky. O způsobu a termínu privatizace Českého Telecomu vláda dosud nerozhodla. Ve hře je stále přímý prodej konkrétnímu zájemci i nabídnutí akcií prostřednictvím kapitálových trhů. Souběžně s reklamním tendrem probíhal také tendr mediální. V tom porazila před dvěma týdny Mediaedge:cia, jež už nakupuje mediální plochu pro Český Telecom, dosavadní agenturu Eurotelu Starcom MediaVest Group (má stejného majitele jako LBA).
-Jindřich Jirásek-