Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Landa kraluje podzimu

Redakce MAM19. 11. 2004

Takto asi vypadá sen všech českých muzikantů a zpěváků: ne jedna, ale hned tři nahrávky v TOP 10 české prodejní hitparády. Přesně to se na počátku listopadu povedlo zpěváku a skladateli Danielovi Landovi, když u českých posluchačů bodovala novinka Neofolk, živý koncert Vltava Tour a výběr Best Of 2. Díky základně věrných fandů Landa v současné době prodává desetitisíce nosičů hned tří svých desek a může být právem označen za krále podzimní sezóny.
Miliónové tržby pak směřují hned do dvou velkých hudebních vydavatelství, do SonyMusic/BMG a EMI. Landa totiž letos na jaře přestoupil od EMI ke konkurenční společnosti Sony Music/BMG. Podle jejího ředitele Zbyňka Knoblocha v přestupu hrály roli finanční nabídka a vzájemné přátelské vztahy.
To, že Landa je “velmi dobře prodejný artikl”, vědí v jeho původním vydavatelství EMI již dávno. Jak HN květnu letošního roku sdělil Miroslav Klíma z EMI, Landa do té chvíle prodal mateřské firmě více než 520 tisíc nosičů. Od té doby toto číslo ještě povyrostlo, nikdo z EMI však nebyl ochoten prozradit o kolik. “Podobné údaje nesdělujeme,” uvedla Marcela Kočandrlová z EMI.

MEZITITULEK: Dvojí platina pro Neofolk
Nákup se Sony Music/BMG pravděpodobně vyplatil. V současné době se zdá, že všechno, na co Landa sáhne, se mění ve zlato. Doslova. Za měsíc a půl od vydání podzimní novinky Neofolk si Landa došel pro dvojnásobnou platinovou desku za prodej více než 40 tisíc nosičů. Převedeno do suchých finančních čísel to znamená tržby o objemu 14 miliónů korun.
Úspěch novinky vůbec neuškodil prodejnosti ostatních Landových desek, naopak. Na horních příčkách prodejní hitparády Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) se stále drží záznam loňského živého koncertu Vltava Tour, který vyšel 24. listopadu 2003. Podle údajů EMI se ho dosud prodalo kolem 47 tisíc kusů. Tržby se opět pohybují kolem patnácti miliónů korun.
Podobně úspěšně si vede DVD a VHS z téhož koncertu, jejichž prodej dohromady překročil desetitisícovou hranici. Navíc díky smlouvě EMI využila právo vydat výběrovou desku i po ukončení kontraktu s Landou. Desky Best Of se podle Kočandrlové do této chvíle prodalo přes deset tisíc kompaktů a kazet.
To se však příliš nelíbí samotnému umělci. “EMI to udělala záměrně, jako “trest” za přestup k Sony. Žádal jsem je, ať s tím počkají alespoň do jara 2005, ale výsledek vidíte sám. Před pár lety jsem podepsal opravdu drastické smlouvy, protože jsem je příliš nepročítal. Moje hloupost, a i ponaučení. Předtím bych s nimi ještě třeba spolupracoval, nyní mohu konstatovat, že udělali nepřátelské gesto,” uvedl Landa.

MEZITITULEK: Věrná základna fanoušků
Jaké jsou podle odborníků Landovy recepty na úspěch? “Landovou nespornou výhodu je fakt, že se dokáže trefit do názorů velkého počtu lidí. Umí určitý problém vystihnout jednoduchým, razantním způsobem, spouští určité archetypy, se kterými se část posluchačů ztotožní. Jeho fanouškovská základna pak koupí prakticky jakýkoliv nosič, který jim vydavatelství naservíruje,” myslí si hudební publicista Tomáš S. Polívka.
Příval “landovských” desek však ještě nekončí. Na konci listopadu Sony Music/BMG chystá vydat živý záznam z letošní mše na Vyšehradě, kde Landa interpretoval písně Karla Kryla. Na příští rok je pak nachystán výběr písní z Landova muzikálu Tajemství, který bude mít premiéru v březnu 2005. “Vzhledem k vydání Best Of 2 vyjde později, než jsem předpokládal,” dodal Landa.

Hospodářské noviny, 19.11.2004, autor: Aleš Borovan

×

„Bobika“ boduje

Starší článek

Gatesovi denně chodí 4 miliony emailů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více