Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Kampaň má snížit počet mrtvých na silnicích

Redakce MAM16. 11. 2004

Účastníky silničního provozu má oslovit kampaň, která má zvýšit bezpečnost dopravy v obcích. Zaměří se na dodržování padesátikilometrové rychlosti a zlepšení viditelnosti chodců, informovali ministr dopravy Milan Šimonovský a zástupci České pojišťovny, která kampaň zajišťuje.
Impulzem bylo zjištění, že nejvíc nehod se stane právě v obcích a mezi nejčastější příčiny patří vysoká rychlost a snížená viditelnost.
Z celkového počtu 196 000 nehod, které byly loni zaznamenány, se jich 143 000 stalo v obcích. Zahynulo při nich téměř 500 lidí, polovinu tvořili chodci a cyklisté. Celkem loni na silnicích přišlo o život 1319 lidí.
Do konce listopadu a během prosince budou proto ve dvou desítkách obcí instalovány několikametrové billboardy Vítejte v našem městě, které upozorní řidiče na dodržování rychlostního limitu. V příštím roce by se měly objevit i v dalších městech.
Podle vedoucího oddělení BESIP ministerstva dopravy Roberta Šťastného bude kampaň zaměřena především na děti a jejich rodiče. Loni totiž v obcích zemřelo 15 dětí ve věku do 15 let. Proto budou pracovníci BESIP, učitelé a policisté školákům rozdávat reflexní značení a přívěsky, které by je měly chránit před bezohlednými řidiči.
Šťastný doplnil, že snížení nejvyšší povolené rychlosti v obcích z “šedesátky” na “padesátku”, znamená pro chodce při nehodě třikrát větší šanci na přežití. Zatímco náraz vozidla jedoucího 60 kilometrů za hodinu přežije 15 procent chodců, při střetu s automobilem jedoucím 50 kilometrů za hodinu se podle něj šance zvyšuje až na 50 procent.
Nová kampaň má pomoci snížit počet usmrcených při dopravních nehodách do roku 2010 o polovinu. Tento závazek České republiky vůči EU je obsažen v Národní strategii zvyšování bezpečnosti silničního provozu. Podle zástupce České pojišťovny bude v příštích deseti měsících kampaň stát téměř pět milionů korun.
Od ledna do konce října způsobili řidiči na silnicích 162 598 nehod, což je o zhruba 1250 více než loni ve stejném období. Během letošních deseti měsíců zahynulo při nehodách 993 lidí, tedy o 134 méně než loni. Nejvíce lidí (373) zemřelo kvůli nepřiměřené rychlosti.

HN, čtk, 16.11. 2004

×

Případ vydírání reportéra ČT jde před soud

Starší článek

Lidé jsou s prodejní dobou v obchodech spokojeni

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více