Internet před printem
Při získávání informací se lidé častěji obracejí na internet. Z celoevropské studie Pan-European Media Consumption Study zadané European Interactive Advertising Asssociation (EIAA) a vypracované agenturou Millward Brown vyplývá, že v pořadí prvním médiem, jehož informace respondenti využívají, je televize (33 %). Následují rozhlas (30 %) a internet (20 %). Na chvostu pelotonu se drží se 17 % tisk (deníky 10 %, časopisy 7 %). Třetina dotázaných si život bez informací stažených ze serverů neumí představit. Deset procent uživatelů internetu surfuje více než 25 hodin týdně, 42 % denně. Převažujícím důvodem (pro 70 % surferů) je vyhledávání informací.
Internet začíná hrát stále větší roli při zvládání běžných životních situací. Rezervaci vstupenek provádí přes internet 45 % uživatelů, 37 % čte online vydání oblíbeného deníku, 35 % chatuje s přáteli, 33 % poslouchá online svou oblíbenou rozhlasovou stanici a konečně 31 % provádí prostřednictvím internetu nákupy. Samozřejmostí už se stalo komunikování prostřednictvím elektronické pošty (83 %), vyřizování finančních záležitostí (50 %) a objednávání dovolených a cest (47 %).
Zatímco v případě televize si na přerušování vysílání reklamními bloky stěžuje 83 % respondentů, mezi uživateli internetu vadí reklamní formáty na monitoru necelé polovině.
Evropskou jedničkou v penetraci se stalo Německo (52 % uživatelů v populaci), které si meziročně polepšilo o 5 % a předstihlo dosud vedoucí Velkou Británii (50 %). Třetí je Francie (45 %).
-sch-