Incoma: Nejvěrnější zákazníky má mezi hypermarkety Interspar

30. 11. 2004 09:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nejvěrnější zákazníky má mezi tuzemskými řetězci hypermarketů síť velkoprodejen Interspar. Naopak nejméně loajální jsou zákazníci hypermarketů Kaufland. Vyplývá to ze studie společností Incoma Research a GfK Praha.
„Ve věrnosti nakupujících své prodejně hrají velkou roli emoce. Zatímco do některých lidé chodí rádi, u jiných má výběr nákupního místa čistě racionální nádech,“ řekla Alena Maršáková ze společnosti Incoma.
Svůj hypermarket by podle Maršákové přátelům a známým doporučili zejména zákazníci Intersparu, Globusu a Carrefouru. „Naopak nejnižší podíl zákazníků, kteří by svou prodejnu bez váhání doporučili, má Kaufland,“ podotkla Maršáková.
Dodala, že o nízké loajalitě vůči Kauflandu svědčí fakt, že 27 procent jeho zákazníků je připraveno nakupovat v jiném hypermarketu ihned, jakmile k tomu budou mít příležitost. „Naopak u Globusu to tvrdí pouze devět procent a u Carrefouru 12 procent zákazníků,“ uvedla Maršáková.
Deset největších obchodních řetězců mělo v loňském roce obrat 203 miliard korun. První příčku si udrželo Makro, na druhém skončila společnost Ahold, následovaná prodejnami Kaufland a Lidl. Čtvrtá pozice patřila skupině Rewe se supermarkety Billa a diskonty Penny Market. Pátá skončila společnost Tesco Stores.
Tempo růstu obratu největších obchodních řetězců se již několik let zpomaluje, což podle odborníků ukazuje na postupnou konsolidaci českého maloobchodního trhu. Zatímco ještě v roce 2001 vzrostl celkový obrat největších obchodních hráčů o 25 miliard, v roce 2002 to bylo už jen o 13 miliard a loni o deset miliard korun.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.