Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Hry přinášejí operátorům milióny

Redakce MAM29. 11. 2004

Ještě před pár lety jsme na mobilní telefony pohlíželi jako na čistě komunikační zařízení, jejichž další funkce byly spíše “do počtu”. V poslední době výrazně přibývá lidí, kteří mobil využívají i k zábavě. Hlavní roli v této oblasti přitom hrají mobilní hry, jejich výsadní postavení v této kategorii se očekává i v budoucnu.

“Hry budou jednou z nejdynamičtěji rostoucích kategorií v rámci celého obsahu. Tahouny této poptávky budou především nové technologie a zvyšující se penetrace moderních telefonů,” říká Bohumil Voháňka z firmy Eurotel.

Zástupci Eurotelu odmítli sdělit bližší údaje, konkurence však byla sdílnější. “Nárůst počtu stažených Java her od ledna do října 2004 je o dvacet procent vyšší než za stejné období minulého roku, počet uživatelů Java her ve stejném období o třicet procent vyšší než v loňském roce,” uvedla Martina Kemrová, manažerka externí komunikace společnosti T-Mobile.

Přicházejí 3D chipy

V budoucnu se podle ní dá počítat s velkým skokem ve kvalitě her a s ním souvisejícím nárůstem počtu hráčů, a to mimo jiné díky očekávané implementaci 3D chipů do telefonů.

Investice do zábavy jsou pro velké společnosti nezbytné – podle zástupců T-Mobilu příjmy z hraní her dosahují několika miliónů korun měsíčně.

Závodní hraní v mobilu

Mobilní zábavě se letos poprvé výrazným způsobem věnoval i veletrh Invex. Součástí již tradičního Mistrovství České republiky v počítačových hrách byl i nultý ročník mistrovství v mobilních hrách.

Více než pět set soutěžících soupeřilo ve třech různých hrách na platformě Nokia N-Gage, finále se konalo ve hře FIFA 2005. Tři nejlepší hráči si dokonce rozdělili věcné ceny v celkové hodnotě přesahující sto tisíc korun.

Nultý ročník mistrovství republiky navíc odstartoval sérii nové mobilní ligy, která se bude konat celý rok a jejíž finále proběhne na příštím Invexu.

Symbian a Windows Mobile

Na mobilní hry byla zaměřena i expozice společnosti Eurotel. Tento operátor představil jako novinku možnost stahování her pro telefony s operačním systémem Symbian.

“Symbian přímo využívá hardware přístroje a umožňuje tak lepší zpracování mobilních her. Díky participaci předních výrobců mobilních přístrojů se tento operační systém postupně stává stále rozšířenějším v segmentu mobilních telefonů vyšší třídy. Už nyní však musí čelit nastupující konkurenci v podobě operačního systému Windows Mobile od společnosti Microsoft,” uvádí magazín PC World.

Multiplayer za 50 měsíčně

Kromě toho Eurotel představil také dva nové masivně multiplayerové tituly, Era of Eidolon a Amaio liga: hokej, s nimiž souvisí i nový způsob placení za mobilní zábavu. Uživatelé platí paušální poplatek 50 Kč měsíčně bez ohledu na to, jak často hrají a jaký datový tok tak generují.

Největší podíl na trhu mobilní zábavy v České republice má společnost Eurotel. T-Mobile se snaží náskok svého rivala dohnat zejména exkluzivní nabídkou atraktivních titulů se zvučnými jmény (Prince of Persia, Underworld…) i cenovými výhodami.

Hospodářské noviny, 29.11.2004, autor: Jiří Sládek

×

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 48. týden 2004

Starší článek

Aha! zvýšil prodaný náklad a cenu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více