Za reklamu s motivem Vánoc letos společnosti utratí více než loňských osm miliard korun, tvrdí Lidové noviny. Podle odborníků se rovněž potvrzuje trend, že kampaně začínají stále dříve. Nejsilnějším měsícem se stává říjen.
Hana Potůčková z marketingového oddělení agentury ARBOmedia, která prodává reklamní čas ve veřejnoprávních médiích, uvedla, že celkové investice do reklamy letos v říjnu činily 4,1 miliardy korun. Největší podíl (přes 50 procent) zabrala televize.
„Říjen i listopad jsou nejsilnější inzertní období,“ potvrdil slova Potůčkové Vladimír Jurásek z Mag Media 99, jež prodává reklamu konkurenční komerční televizi.
Listopadová data jsou zatím neúplná. V říjnu a listopadu loňského roku investovali reklamní zadavatelé ve všech monitorovaných typech médií podle informací ARBOmedia zhruba osm miliard korun. Více než polovina sumy byla umístěna v televizi a dalších zhruba 35 procent v tisku.
Mezi největší inzerenty na televizních obrazovkách patřil letos v říjnu například mobilní operátor T-Mobile. Podle tiskové mluvčí Martiny Kemrové firma investuje v předvánočním čase desítky milionů korun, peníze směřuje do televize, na venkovní billboardy a do tisku. Několik milionů za vánoční reklamu utratí ale kupříkladu i ČSOB.
Výdaje na reklamní inzerci rok od roku stoupají. Loni inzerenti vydali za reklamu v médiích 16,34 miliardy korun, letos to má být 17,13 miliardy korun. Nejvíc peněz dostávají televize.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).