Firmy utratí za vánoční reklamu víc než loni

22. 11. 2004 08:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Za reklamu s motivem Vánoc letos společnosti utratí více než loňských osm miliard korun, tvrdí Lidové noviny. Podle odborníků se rovněž potvrzuje trend, že kampaně začínají stále dříve. Nejsilnějším měsícem se stává říjen.
Hana Potůčková z marketingového oddělení agentury ARBOmedia, která prodává reklamní čas ve veřejnoprávních médiích, uvedla, že celkové investice do reklamy letos v říjnu činily 4,1 miliardy korun. Největší podíl (přes 50 procent) zabrala televize.
„Říjen i listopad jsou nejsilnější inzertní období,“ potvrdil slova Potůčkové Vladimír Jurásek z Mag Media 99, jež prodává reklamu konkurenční komerční televizi.
Listopadová data jsou zatím neúplná. V říjnu a listopadu loňského roku investovali reklamní zadavatelé ve všech monitorovaných typech médií podle informací ARBOmedia zhruba osm miliard korun. Více než polovina sumy byla umístěna v televizi a dalších zhruba 35 procent v tisku.
Mezi největší inzerenty na televizních obrazovkách patřil letos v říjnu například mobilní operátor T-Mobile. Podle tiskové mluvčí Martiny Kemrové firma investuje v předvánočním čase desítky milionů korun, peníze směřuje do televize, na venkovní billboardy a do tisku. Několik milionů za vánoční reklamu utratí ale kupříkladu i ČSOB.
Výdaje na reklamní inzerci rok od roku stoupají. Loni inzerenti vydali za reklamu v médiích 16,34 miliardy korun, letos to má být 17,13 miliardy korun. Nejvíc peněz dostávají televize.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.