Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Filmová studia útočí na piráty

Redakce MAM18. 11. 2004

Hollywoodská filmová studia se soudí s lidmi, kteří si na internetu vyměňují zadarmo filmy a obcházejí tak autorská práva.
Mluvčí odborového svazu americké kinematografie MPAA uvedl, že organizace zažalovala piráty u federálních soudů po celých Spojených státech. Počet soudů ale odmítl upřesnit.
Opatření proti lidem, kteří kopírují a nelegálně obchodují s filmy a televizními programy, je součástí širšího úsilí mediálních firem vymýtit vznik pirátských kopií a obchod s nimi. Studia uvádějí, že je nelegální kopírování filmů stojí ročně miliardy dolarů.
Svaz MPAA zahájil soudní stíhání neznámých jednotlivců, kteří se v právní praxi označují zástupným jménem John Doe, počátkem měsíce. Odhaduje se, že počet těchto případů půjde do stovek.
Filmový průmysl používá metody John Doe, protože smí identifikovat podezřelé internetové adresy pouze číselným kódem. Důvodem je skutečnost, že soud již dříve zakázal internetovým firmám sdělovat jména zákazníků. MPAA uvádí, že pokuty za každý nelegálně zkopírovaný film mohou přijít každého usvědčeného na třicet tisíc dolarů.
Podobně hudební průmysl předvolal k soudům pět tisíc lidí za kopírování a nelegální výměnu digitálních hudebních záznamů.
Filmový průmysl je ale v použití soudů proti pirátům pomalejší. Filmy a televizní pořady požadují větší datové soubory, trvá delší dobu, než se zkopírují, a zařízení s potřebným výkonem nemá tolik domácností.
Hrozba nelegálního kopírování filmů zesílila až s rozšířením širokopásmového internetu s rychlým přenosem dat.
MPAA odhaduje, že nelegální kopie kazet a DVD na černém trhu připravují odvětví ročně o 3,5 miliardy dolarů, napsala agentura Reuters.

HN, čtk, 18.11. 2004

×

Novináři agentury Reuters jsou připraveni na stávku

Starší článek

Parlamentní komise a arbitráž s CME

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více