Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Factum Invenio: Lidé se při nákupech řídí zejména zkušenostmi

Redakce MAM30. 11. 2004

Předchozí zkušenost s daným či obdobným výrobkem, kvalita a cena jsou faktory, jimiž se při svých nákupech nejvíce řídí čeští spotřebitelé. Již méně je ovlivňuje například doporučení známých či renomé firmy. Nejmenší vliv na nákupy mají spotřebitelské soutěže a reklama v jakékoli podobě. Vyplývá to z průzkumu společnosti Factum Invenio.
Průzkum ukázal, že reklama na všech úrovních nepůsobí na spotřebitele téměř vůbec. Pro kupujícího je zdaleka nejvýznamnějším motivačním faktorem zejména předchozí osobní zkušenost s daným či obdobným výrobkem. Kvalita jako hledisko výběru zboží se nejvíce uplatňuje při nákupu spotřební elektroniky, obuvi, nábytku, potravin, kosmetiky i oblečení a textilu. Cena je důležitým hlediskem zejména při nákupu potravin, oblečení a textilu, obuvi či spotřební elektroniky.
Vliv značky, renomé firmy a doporučení známých nebo prodavačů v obchodě působí pouze do určité míry.
Ukazuje se ale, že rozhodování čím dál častěji ovlivňují nejrůznější slevové akce. Podle ředitelky výzkumu Ivy Petrové slevy výrazněji motivují k nákupu jak rychloobrátkového zboží (potraviny, nápoje, kosmetika či toaletní potřeby), tak předmětů dlouhodobé spotřeby, jako jsou nábytek, spotřební elektrotechnika oblečení a obuv.
Během uplynulých pěti let zesílil i vliv tzv. direct mailu, což jsou letáky vhazované do schránek. Význam direct mailu je podle Petrové patrný zejména při nákupu zboží dlouhodobé spotřeby.
Říjnového průzkumu agentury Factum Invenio se zúčastnila necelá tisícovka občanů České republiky starších 15 let.

×

Hoteliéři vedou nad autory 1:0

Starší článek

Experti: V Česku chybí analýza o vlivu vlastníků na média

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více