Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Experti: V Česku chybí analýza o vlivu vlastníků na média

Redakce MAM30. 11. 2004

V České republice chybí analýza, která by se zaobírala vlivem majitelů – tuzemských i zahraničních – na média, jež zde vlastní. Shodli se na tom odborníci na konferenci na téma evropská integrace, média a národní identita v pražském Divadle Archa.
V České republice je mezi vlastníky médií z podstatné části zastoupen zahraniční kapitál, a to především z Německa, Švýcarska, Finska a Francie. Podle letošní studie Evropské federace novinářů jsou investice zahraničních mediálních skupin v ČR po Polsku druhé nejvyšší ve střední a východní Evropě. Zahraniční majitele má například většina celoplošných deníků i síť regionálních Deníků Bohemia a Moravia; naopak obě komerční televizní stanice Nova a Prima či deník Právo nyní patří tuzemských majitelům.
Občas se přitom ve zdejších médiích objevují spekulace o údajném vlivu toho kterého majitele na jeho médium, například co se týče podoby zpravodajství o některém ze společenských či politických problémů. “Neznám však analýzu, která by řešila vliv zahraničního či domácího kapitálu na podobu jimi vlastněných médií,” uvedl ke svému příspěvku o struktuře majitelů médií sociolog Václav Štětka z Masarykovy univerzity v Brně.
Jan Jirák z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy nicméně upozornil, že je sporné, zda je taková analýza vůbec možná. “V mediální sféře platí, že vlivy čehokoliv na cokoliv se velice špatně prokazují. Ale rozhodně chybí analýza hledání vztahů a vazeb mezi vlastnickými strukturami a chováním médií,” řekl.
Člen Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Václav Žák poznamenal, že problémem je také identifikace vlastníků některých médií. V obchodním rejstříku sice je uvedeno jméno společnosti, která médium provozuje, ale kdo tuto společnost vlastní, se už mnohdy nikdo nedozví, poznamenal. “Celá diskuse o vlivu majitelů by se měla udělat až poté, co taková studie vznikne,” uvedl.

×

Factum Invenio: Lidé se při nákupech řídí zejména zkušenostmi

Starší článek

Odvolaná rada nechce, aby nástupci přijímali zásadní rozhodnutí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více