Disney díky reklamě vzrostly zisky
Zisk americké zábavní a mediální společnosti Walt Disney v posledním čtvrtletí jejího finančního roku vzrostl téměř o čtvrtinu. Zasloužily se o to příjmy z reklamy televizních sítí, které vyrovnaly výrazné zhoršení u filmového studia.
Čistý zisk se ve čtvrtletí do konce září zvýšil meziročně o 24 procent na 516 milionů dolarů. Výsledek překonal odhady analytiků i po odpočítání jednorázového daňového zisku 120 milionů dolarů. Tržby vzrostly o osm procent na 7,54 miliardy USD.
Provozní zisk televizní divize se sítěmi ABC a ESPN stoupl o 50 procent na 448 milionů dolarů. Zisk divize zábavních parků se navzdory nepříznivému vlivu hurikánů zvýšil o 25 procent na 282 milionů USD. Lidí sice přijelo do floridského parku kvůli hurikánům méně, zato však více utráceli.
Divizi filmových studií kvůli absenci hitů srovnatelných s loňskými Piráty z Karibiku spadl zisk o 89 procent na 23 milionů USD. Na poli spotřebních produktů se zisk zvýšil o 43 procent na 146 milionů USD.
Disney ukončila jeden z nejdramatičtějších roků ve své historii. Společnost nejprve zažila pokus o nepřátelské převzetí ze strany kabelového giganta Comcast. V březnu pak generální ředitel Michael Eisner s obtížemi přežil revoltu akcionářů, vedenou dědicem zakladatele firmy Royem Disneym. Výsledkem sporu ve vedení byla pro Eisnera ztráta funkce předsedy správní rady a šéf rovněž musel slíbit, že po vypršená svého kontraktu v roce 2006 odstoupí.
Za celý rok se nicméně zisk Disney zvedl na 2,35 miliardy z 1,27 miliardy dolarů v předešlém roce. Zisk na akcii posílil o 80 procent a bohatě tak splnil firemní slib zvýšit tento ukazatel o více než 50 procent. Disney má v plánu zachovat do roku 2007 růst zisku ve dvouciferném pásmu.