Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Disney díky reklamě vzrostly zisky

Redakce MAM19. 11. 2004

Zisk americké zábavní a mediální společnosti Walt Disney v posledním čtvrtletí jejího finančního roku vzrostl téměř o čtvrtinu. Zasloužily se o to příjmy z reklamy televizních sítí, které vyrovnaly výrazné zhoršení u filmového studia.
Čistý zisk se ve čtvrtletí do konce září zvýšil meziročně o 24 procent na 516 milionů dolarů. Výsledek překonal odhady analytiků i po odpočítání jednorázového daňového zisku 120 milionů dolarů. Tržby vzrostly o osm procent na 7,54 miliardy USD.
Provozní zisk televizní divize se sítěmi ABC a ESPN stoupl o 50 procent na 448 milionů dolarů. Zisk divize zábavních parků se navzdory nepříznivému vlivu hurikánů zvýšil o 25 procent na 282 milionů USD. Lidí sice přijelo do floridského parku kvůli hurikánům méně, zato však více utráceli.
Divizi filmových studií kvůli absenci hitů srovnatelných s loňskými Piráty z Karibiku spadl zisk o 89 procent na 23 milionů USD. Na poli spotřebních produktů se zisk zvýšil o 43 procent na 146 milionů USD.
Disney ukončila jeden z nejdramatičtějších roků ve své historii. Společnost nejprve zažila pokus o nepřátelské převzetí ze strany kabelového giganta Comcast. V březnu pak generální ředitel Michael Eisner s obtížemi přežil revoltu akcionářů, vedenou dědicem zakladatele firmy Royem Disneym. Výsledkem sporu ve vedení byla pro Eisnera ztráta funkce předsedy správní rady a šéf rovněž musel slíbit, že po vypršená svého kontraktu v roce 2006 odstoupí.
Za celý rok se nicméně zisk Disney zvedl na 2,35 miliardy z 1,27 miliardy dolarů v předešlém roce. Zisk na akcii posílil o 80 procent a bohatě tak splnil firemní slib zvýšit tento ukazatel o více než 50 procent. Disney má v plánu zachovat do roku 2007 růst zisku ve dvouciferném pásmu.

×

Zájem o nákup v zásilkových domech klesá

Starší článek

Britská CAMRA mluví o zhoršení českého piva, výrobci to odmítají

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více