Digitalizace láká firmy

15. 11. 2004 00:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na českém televizním trhu se rozjel zatím skrytý souboj o diváka. Ve hře je dvanáct volných pozic pro televizní programy ve dvou digitálních sítích.

Zájem je značný, do hry se kromě stávajících stanic zapojily i sázková firma nebo ocelárny. Významným stimulem může být realizace plánu, podle kterého by mohla Česká televize rozšíření set-top boxů, nutných pro příjem digitální televize, podpořit příspěvkem pro koncesionáře.

Kromě pravděpodobné účasti Novy a Primy se o program bude ucházet i společnost AB Barrandov, kterou vlastní třinecká Moravia Steel. Barrandov chce vysílat 16 hodin denně, přičemž bude žádat o licenci na 12 let.

Dalším zájemcem je režisér a producent Fero Fenič. „Filmová a televizní společnost Febio má snad nejlepší výsledky ve své oblasti a chtěli bychom je dál využít. Jestli se nám podaří oslovit investora, do řízení se přihlásíme,“ tvrdí Fenič.

V kategorii tematických programů deklarovala svůj zájem již před časem hudební a lifestylové televize Óčko. „Preferujeme pozici v multiplexu Českého Telecomu, ale uspokojíme se i s jinou variantou,“ konstatuje předseda představenstva Jiří Němeček.

Aktivizují se i zájemci o provozování zpravodajských televizí. „Náš projekt vychází ze zkušeností se slovenskou TA3, jejímiž jsme akcionáři. Lze jej jednoduše charakterizovat jako projekt zpravodajské televize,“ říká ředitel odboru marketinku J&T Petr Málek. Podobné je to s parlamentní 24.cz, jež začala ne dávno vysílat po kabelu a přes satelit. Do digitalizace se chce pustit i vydavatelství Mafra, které se v televizi angažovalo již v minulosti přes vlastní zpravodajskou agenturu TVD.

Další zájemci se rekrutují z odlišných oborů, než je televizní podnikání. Systém DVB-T totiž umožňuje díky zpětnému kanálu zapojení diváka do obsahu programu. O digitalizaci proto již projevila zájem Sazka, která chce prostřednictvím dceřiné společnosti Kabel Plus Sport nabízet programy pro sportovní sázkový kanál. Tím by se mohla stát Galaxie Sport, která podle svého většinového majitele Jiřího Hojgra zvažuje účast ve vyhlášeném řízení.

Kvůli digitalizaci nyní probíhá skupování lokálních studií Regionální televizní agenturou. Zatím jsou do projektu zapojeny stanice Puls, Gimi, Polar a Fatem a počítá se s dalšími. „Rozhodně o digitalizaci máme zájem. Jsme ale zděšeni zmatkem, a proto navrhujeme přerušit licenční řízení,“ prohlašuje majitel ostravského Polaru Jaroslav Korytář. Spory se vedou hlavně kolem realizace veřejnoprávního multiplexu, v kterém mají vysílat ČT čtyři a Český rozhlas šest kanálů. RTV Galaxie, která vlastní regionální TV Praha a TV Hradec Králové, se do řízení sice nepřihlásí, regulátora již požádala o výměnu svých analogových frekvencí za kmitočty v multiplexech.

Hospodářské noviny, 15.11.2004, autor: Juraj Gerbery, Marketing & Media

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.