CzechTourism čeká letos růst počtu turistů o 17 %

9. 11. 2004 10:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Českou republiku navštíví letos o 17 procent turistů více než loni a napřesrok zřejmě o dalších osm až devět procent více. V Londýně během zahájeného Světového turistického veletrhu to řekl ředitel vládní agentury CzechTourism David Gladiš, podle něhož by se tak napřesrok dostaly příjmy z tohoto odvětví na zhruba 120 miliard korun.
Na veletrhu se na českém stánku letos důrazně prosazují některé regiony. Právě jim také patřila dnešní první česká tisková konference, na kterém se britským a světovým odborným novinářům představil Český ráj.
„Velmi dobře nám to jde do letošní celorepublikové kampaně, která se vede pod heslem Přijďte k nám zpomalit. A kam jinam zpomalit, než do ráje,“ řekl jednatel sdružení Český ráj Aleš Hozdecký. Upozornil ale, že Český ráj má nabídku i pro ty turisty, kteří by přeci jen přijeli pro „adrenalinové sporty“.
O zájmu turistů však nerozhodují hesla, ale kvalita služeb a povědomí o dané oblasti. Hozdecký je spokojen s tím, jak se kvalita nabídky v Českém ráji zlepšuje, zejména v ubytování. Pokud jde o povědomí, je podle jeho názoru nutno rozbíjet zajeté stereotypy, podle nichž většina turistů přijíždí do Prahy. Právě v tom mu pomáhá CzechTourism s jehož pomocí letos navštíví šest veletrhů.
Hozdecký se domnívá, že o propagaci turistiky by se neměly v zahraničí starat kraje, které jsou pouhými administrativními jednotkami, ale právě zájmová sdružení pro turistiku dané oblasti. Ta podle něj dokáží sestavit logickou a propojenou nabídku pro zahraniční cestovní kanceláře. Kromě toho jsou na celé záležitosti podstatně více zainteresována. Hozdecký by rád viděl důraznější finanční podporu jak ze strany ministerstva pro místní rozvoj, tak od krajských úřadů a hejtmanů.
CzechTourism podle Gladiše může regionům poskytnout odbornou radu a konzultace, ale regiony samy musejí přijít na to, co chtějí nabízet a čím se chtějí v nabídce odlišit. Právě londýnský veletrh, který je jen pro odborníky a podnikatele v oboru a kde se shromažďuje nabídka z celého světa, ukazuje jak je důležité mít jasnou vizi.
CzechTourism chce příští rok také do všech regionů rozvinout systém turistických karet, které zahrnutí jízdné v hromadné dopravě, vstupné do muzeí či ZOO nebo slevy. Systém zatím funguje v Olomouci a omezeně také v Praze.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení