ČT chystá plán na podporu prodeje přístrojů pro digitální program

29. 11. 2004 10:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká televize chystá plán, který by měl diváky více motivovat k nákupům přístrojů nutných k příjmu digitálního vysílání, tzv. set-top boxů. Podle odhadů nyní přístroj vlastní 5 000 až 10 000 osob. Podle analytika ČT Nikolaje Savického dělá toto číslo vysílání neefektivním. „Televize nějaký plán propočítává a předloží jej,“ řekl Savický na konferenci k přechodu na digitální vysílání.
„Ke konkrétní představě bych nerad uváděl přesná čísla a zatím bych je nezveřejňoval,“ řekl Savický. Jak však uvedl, nepadá v úvahu, že by ČT lidem tyto přístroje přímo kupovala. Cena set-top boxů nyní začíná na dvou až třech tisících korunách.
Podle Savického je nízký počet majitelů set-top boxů a tedy i diváků současného, zatím jen experimentálního digitálního vysílání, opomíjen. Více diváků přiláká inzerenty, kteří tak mohou financovat provoz televizních stanic, připomněl.
Podpora k nákupu set-top boxů by přitom měla směřovat k tomu, aby přístroje byly i kvalitativně na výši a umožnily také používat interaktivní služby digitální televize. Na základě takzvaného zpětného kanálu by totiž lidé mohli v budoucnu například za pomoci televizní obrazovky posílat maily či získávat více informací o vysílaných programech i jejich aktérech.
V současné době existují tři zkušební digitální televizní sítě; signál se však týká zejména Prahy a Brna. Kdy začne regulérní vysílání stále není jasné; podle vyjádření zástupců Rady pro rozhlasové a televizní vysílání by se tak mohlo stát k příštím Vánocům či na počátku roku 2006. Rada vyhlásila výběrová řízení na digitální licence a licence by chtěla vydat v únoru příštího roku.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.