Cítíte se být znalcem vína?
Podle čeho si vybíráme víno?
V dalším týdnu se OMD Snapshot zaměřil na konzumenty vína. Z výsledků vyplynulo, že 28,3 % konzumentů ve věku 18-59 let pije víno minimálně jednou do týdne, 31,1 % jednou do měsíce a zbytek pouze výjimečně. Víno pijí více lidé nad 35 let než mladší a více ženy než muži.
Při výběru vína je pro téměř 3/4 spotřebitelů rozhodující odrůda či značka vína (mezi těmito dvěma věcmi nejsou lidé schopni vnímat rozdíl). Nejoblíbenější je Frankovka, již nejraději pije přibližně 43 % konzumentů, s odstupem následuje Svatovavřinecké (25 %), Müller Thurgau (18 %) a Modrý Portugal (16 %).
Co se týká znalosti producentů vín, není příliš velká: téměř polovina dotázaných žádného neznala. Ti, kteří na otázku odpověděli, ve většině případů nejmenovali konkrétní firmu, nýbrž oblast původu (například Mikulov, Velké Pavlovice, Hodonín či Morava obecně).
OMD Snapshot je exkluzivní systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu, které jsou zjišťovány reprezentativním průzkumem v populaci ČR ve věku 15-59 let na vzorku 260 lidí.