Britský obchodní řetězec Tesco napsal vydavatelům především pánských časopisů, aby zakrývali šťavnatější části obálek svých vydání přebalem. Jeho mluvčí ale podle konzervativního listu The Daily Telegraph odmítli obvinění, že jde o pokus o cenzuru.
Tesco je druhým největším prodejcem novin a časopisů v Británii po společnosti WH Smith. Mluvčí firmy uvedla, že požadavek na vydavatele časopisů byl motivován tlakem zákazníků. „Jsme rodinný obchod a měli jsme stížnosti zákazníků s malými dětmi ohledně některých obálek časopisů.“
Přípis, který firma Tesco v posledních týdnech v Británii rozeslala vydavatelům, je podle ní běžnou součástí komunikace s dodavateli. Firma zdůraznila, že nikdy žádný časopis nestáhla kvůli obsahu z prodeje. Mluvčí se ale odmítla v rozhovoru s Daily Telegraphem vyjádřit ke zprávám, že firma prý poslala jedno číslo satirického časopisu zpět vydavateli s požadavkem na změny na obálce a že požadovala obsahové změny v několika časopisech pro mladé muže.
Daily Telegraph připomíná, že tato obvinění nejsou v Británii nová. WH Smith byl před lety obviněn z cenzury, když stáhl z prodeje satirický časopis Private Eye, který se po smrti princezny Diany posmíval veřejnému pokrytectví kolem této tragédie.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?