Majitelů set-top boxů pro digitální příjem už jsou tisíce

19. 11. 2004 12:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Počet lidí, kteří si pořídili přístroje nutné pro příjem digitálního televizního vysílání, takzvané set-top boxy, se podle odhadů pohybuje v tisících. Vyplývá to z odpovědí zástupců provozovatelů digitálních sítí Českých radiokomunikací (ČRa) a Czech Digital Group (CDG). Přístroje přitom nabízejí pouze někteří z velkých prodejců elektroniky v České republice.
Jak sdělil Pavel Kočiš z Českých radiokomunikací, které provozují multiplex označovaný písmenem A, počet majitelů set- top boxů se pohybuje mezi pěti až osmi tisíci. Číslo podle něj vyplývá z údajů od prodejců set-top boxů. Počet lidí, kteří mohou sledovat digitální vysílání, je však mnohem vyšší. „Prostřednictvím kabelových televizí, které přebírají signál experimentálního digitálního televizního vysílání, je to více než sto tisíc uživatelů,“ uvedl Kočiš.
Počet současných majitelů přístrojů podle Kočiše svědčí o velkém zájmu, neboť digitální vysílání je v současnosti pouze experimentální a nemá žádnou velkou reklamu. Digitální vysílání je navíc dostupné zatím jen v Praze a okolí.
Leoš Pohl z CDG, která provozuje multiplex označovaný písmenem B, odhaduje počet majitelů set-top boxů na pět až deset tisíc. Podle něj hraje roli nejen dostupnost vysílání, ale i cena přístroje, která bude v budoucnu stále klesat. „Technologie velice rychle stárne a za rok bude třeba levnější o 30 procent,“ řekl již dříve.
Digitální televizní vysílání by mělo v budoucnu lidem přinést nejen vyšší počet programů – v první fázi 12, po dokončení digitalizace 24 – ale také kvalitnější obraz a mnohé doplňkové služby. Diváci by totiž mohli prostřednictvím televize získat například mnohem více informací o vysílaných programech a jejich aktérech; přes obrazovky by bylo možné například i posílat mailovou poštu.
V současné době mají set-top boxy ve své nabídce je někteří prodejci. Electro World nabízí jediný model za 4500 korun. „Výrobek prodáváme od června a počet prodaných kusů je více než 100,“ sdělil Pavel Bubník z Electro Worldu, podle něhož prodej zaměřují především na Prahu. Do budoucna však firma očekává výrazný nárůst prodeje v návaznosti na rozšiřování pokrytí signálem a nabídky programů v jednotlivých multiplexech.
Naopak sítě prodejen K+B Expert a Okay zatím set-top boxy nenabízejí; zájem je prý totiž minimální. „Masově to zavedeme do naší prodejní sítě, až bude reálná nabídka nějakého vysílání a pro zákazníky bude smysluplné to kupovat,“ sdělil Petr Novotný z K+B Expert.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.