Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Zájem o nákup v zásilkových domech klesá

Redakce MAM19. 11. 2004

Češi mají v posledních letech menší zájem o nákupy prostřednictvím zásilkových domů. Podle studie společnosti GfK Praha totiž od roku 1996 klesl nákup v zásilkových obchodech o přibližně 16 procent. Asociace direkt marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) tvrdí, že tento obor podnikání v posledních letech zažívá stagnaci zejména kvůli rozmachu maloobchodní sítě. Podle odborníků má ale zásilkový obchod v ČR ve srovnání se západní Evropou ještě prostor k růstu.
“Zatímco známost většiny firem od roku 2003 mírně stoupla, tak zájem o nákup prostřednictvím zásilkového obchodu dlouhodobě spíše poklesl. V roce 1996 nakupovala u zásilkových firem téměř polovina dotázaných a v roce 2004 je to pouze 32 procent,” řekla Klára Trávníčková ze společnosti GfK Praha. Dodala, že v porovnání s loňským rokem klesl letos nákup přes zásilkový obchod o dvě procenta.
Tajemník ADMAZ Tomáš Hájek uvedl, že podle hrubých odhadů loňský obrat katalogových zásilkových obchodů činil zhruba 8,8 miliardy korun, což bylo o něco více než v roce 2002. Největší zásilkové obchody, jako jsou Quelle, Neckermann nebo Otto mají statisíce zákazníků.
“Zásilkové obchody opravdu zažívají určitou stagnaci, která je dána situací na trhu, kde se poměrně výrazně rozšiřuje nepotravinářský maloobchod. Stagnace je ale přechodná. V ČR má totiž zásilkový obchod zhruba jednoprocentní podíl na celkovém maloobchodu, zatímco průměr EU je někde mezi dvěma až třemi procenty a v Německu dokonce převyšuje pět procent,” uvedl Hájek.
Dodal, že zatímco klasický zásilkový obchod zažívá v ČR recesi, tak na druhou stranu v poslední době výrazně roste prodej pomocí internetu. “Tento druh prodeje ale zatím není objemově tak významný,” podotkl Hájek.
Nejvíce Češi z katalogu nakupují dámské oblečení, jeho prodej ale letos meziročně klesl o šest procent. Naopak o pět procent se zásilkovým obchodům zvýšily objednávky knih a hudby. Mezi často kupované zboží patří také vybavení domácnosti či pánské oblečení.
“Častějšími zákazníky zásilkových domů jsou ženy. Ze všech dotázaných žen jich nakupuje přes zásilkový obchod 37 procent, zatímco u dotázaných mužů 27 procent,” uvedla Trávníčková. Typickou zákaznicí zásilkové služby je podle Trávníčkové žena ve středním věku, která má střední nebo vysokoškolské vzdělání a žije ve větším městě v domácnosti s vyššími příjmy.

×

Gatesovi denně chodí 4 miliony emailů

Starší článek

Disney díky reklamě vzrostly zisky

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více