Internet expanduje
Návštěvnost českého internetu stále roste. Průměrný uživatel stráví na internetu měsíčně 3 hodiny a 23 minut. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu iAudit Advert společnosti iAudit Interantional.
Průměrný český návštěvník internetu se na internet vydá skoro 17krát za měsíc, prohlédne si 212 stránek a stráví na internetu 3 hodiny a 23 minut, přičemž před rokem se vydal na internet 16krát za měsíc, prohlédl si 186 stránek a strávil na internetu 3 hodiny a 11 minut. Celkové množství unikátních návštěvníků bylo v říjnu tohoto roku 4 810 158 oproti 3 582 703 unikátních návštěvníků v říjnu 2003. V těchto číslech jsou ale započítáni všichni návštěvníci připojující se na česká on-line média z celého světa.
Z pohledu reklamy, která je cílená lokálně na domácí publikum (tj. připojující se pouze z ČR) bylo celkové množství unikátních návštěvníků v říjnu tohoto roku 3 095 690 oproti 2 635 737 v říjnu 2003. „Toto množství je ale nutné dál snížit zhruba o 21%. Jak totiž vyplývá z dlouhodobého měření IAB Profile, dochází k překrytu uživatelů kteří se připojují k internetu jak ze zaměstnání tak z domova. Lze tedy předpokládat, že populace efektivní pro komunikaci na on-line médiích je 2 450 000 osob,“ shrnuje managing director iAudit Interantional Martin Smrž.
Ve 45. týdnu (od 8. 11 do 14. 11. 2004) bylo zaregistrováno 44 nových kampaní, které byly v tomto týdnu zcela nově nasazeny a nebo již běžely dříve ale tento týden poprvé dosáhly celkové sledovanosti alespoň 3% české internetové populace.
iAudit Advert je kontinuální monitoring reklamy na českém internetu. Reportuje kampaně a jejich sledovanost u populace 15+ připojující se k internetu z domova či zaměstnání. Monitoruje cca 1 400 českých internetových médií.
-sch-