Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Filmová studia útočí na piráty

Redakce MAM18. 11. 2004

Hollywoodská filmová studia se soudí s lidmi, kteří si na internetu vyměňují zadarmo filmy a obcházejí tak autorská práva.
Mluvčí odborového svazu americké kinematografie MPAA uvedl, že organizace zažalovala piráty u federálních soudů po celých Spojených státech. Počet soudů ale odmítl upřesnit.
Opatření proti lidem, kteří kopírují a nelegálně obchodují s filmy a televizními programy, je součástí širšího úsilí mediálních firem vymýtit vznik pirátských kopií a obchod s nimi. Studia uvádějí, že je nelegální kopírování filmů stojí ročně miliardy dolarů.
Svaz MPAA zahájil soudní stíhání neznámých jednotlivců, kteří se v právní praxi označují zástupným jménem John Doe, počátkem měsíce. Odhaduje se, že počet těchto případů půjde do stovek.
Filmový průmysl používá metody John Doe, protože smí identifikovat podezřelé internetové adresy pouze číselným kódem. Důvodem je skutečnost, že soud již dříve zakázal internetovým firmám sdělovat jména zákazníků. MPAA uvádí, že pokuty za každý nelegálně zkopírovaný film mohou přijít každého usvědčeného na třicet tisíc dolarů.
Podobně hudební průmysl předvolal k soudům pět tisíc lidí za kopírování a nelegální výměnu digitálních hudebních záznamů.
Filmový průmysl je ale v použití soudů proti pirátům pomalejší. Filmy a televizní pořady požadují větší datové soubory, trvá delší dobu, než se zkopírují, a zařízení s potřebným výkonem nemá tolik domácností.
Hrozba nelegálního kopírování filmů zesílila až s rozšířením širokopásmového internetu s rychlým přenosem dat.
MPAA odhaduje, že nelegální kopie kazet a DVD na černém trhu připravují odvětví ročně o 3,5 miliardy dolarů, napsala agentura Reuters.

HN, čtk, 18.11. 2004

×

Novináři agentury Reuters jsou připraveni na stávku

Starší článek

Parlamentní komise a arbitráž s CME

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

MŠMT láká učitele na Astra Zenecu: „Vyhrňte rukávy!“

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) přesvědčuje v letákové kampani pedagogy, aby se nechali očkovat. Využívá k tomu známé…
24. 2. 202124. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

„Co ve vás probouzí pocit hrdosti?“ Sberbank spustila TV kampaň …

Sberbank v únoru 2021 spustila televizní kampaň na běžné účty – FÉR účet s odměnou 1234 Kč za věrnost i přechod od jiné…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

Citylighty v metru jako výkladní skříně s reálnými produkty

V šesti stanicích pražského metra se citylighty společnosti MetroZoom proměnily na výlohy dm drogerie. Cestující v nich nyní mohou vidět skutečné…
23. 2. 202123. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo
E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více