Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Anglické fotbalové ligy ustoupily ve sporu s médii

Redakce MAM18. 11. 2004

Pod tlakem sponzorů ustoupily anglické fotbalové soutěže včetně elitní Premier League ve svém sporu s médii. Ligy požadovaly za určité typy informací poplatky, chtěly omezit zveřejňování fotografií a publikování informací na internetu a mobilních telefonech. Média odpověděla tím, že vesměs vypustila jména hlavních sponzorů z názvů lig a dala najevo, že jsou připravena bojovat až do konce – včetně případného zákazu vstupu pro reportéry na stadiony.
Některé noviny začaly také ořezávat fotografie ze zápasů tak, aby na nich zůstalo co nejméně sponzorského materiálu. Nad tabulkami lig se začala objevovat loga jiných společností než jejich oficiálních sponzorů. Médiím pomohl také rozsudek evropského soudu (ECJ), podle kterého ligy nesmějí požadovat poplatky za rozpis kol a informace o hráčích, což původně chtěly.
Rozhodný odpor médií snížil hodnotu, kterou sponzorům Barclays, Coca-Cola a Carling přináší podpora nejvyšších fotbalových soutěží, a to je zřejmě vedlo k tomu, že vedení lig a jejich komerční organizaci DataCo přiměly k větší vstřícnosti. Podle analýz šlo sponzorům fotbalu o zhruba 30 milionů liber (1,5 miliardy korun).
Obě strany stručně oznámily, že se jim o víkendu podařilo dospět k “principiální dohodě”, o níž se bude dále jednat. Podle zdrojů blízkých víkendovému klíčovému jednání nesáhly ligy vydavatelům médií na zisky, které generují z různých fotbalových soutěží, z nichž původně chtěly podíl. Není jasné, do jaké míry za to museli vydavatelé souhlasit s omezeními na vydávání reportáží na internetu, do mobilních telefonů a na fotografie.
Média se tomu rozhodně bránila. Ředitelka zpravodajství Reuters Monique Villová řekla v říjnu, že média brání svou svobodu informovat bez jakýchkoli omezení. “Je naším základním právem informovat o událostech tak, jak se dějí – ať je to fotbal, politika nebo válka – a šířit (tyto informace) všemi platformami bez jakéhokoli rozlišení.”
ECJ minulý týden rozhodl, že ligy nesmějí požadovat poplatky za informace o fotbalových kolech, zápasech a hráčích, což původně chtěly s odvoláním na direktivu o ochraně databází. Rozsudek, proti němuž už není odvolání, má ovšem mnohem širší dopad, protože anglické fotbalové ligy, zastupující 92 profesionálních klubů, už tato práva prostřednictvím své firmy DataCo delší dobu prodávají. DataCo se domáhala zákazu zveřejňovaní programu anglických soutěží například ve Finsku, Švédsku a Řecku, ale tímto rozsudkem o ochranu přišla.
Média v Británii platí za tyto informace asi 4000 liber, zatímco sázkové kanceláře podle výnosu ze sázek. “Fotbal opět zjistil, že nemá takovou cenu, jak si myslí,” komentovaly to londýnské Timesy.

×

Mladí žurnalisté mohou v soutěži objevovat neznámé osobnosti

Starší článek

Novináři agentury Reuters jsou připraveni na stávku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více