ČT Brno uspěla na vídeňském festivalu opery v médiích

18. 11. 2004 08:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ve finále vídeňského festivalu opery v médiích Vienna TV Award 2004 se umístil záznam brněnského provedení Janáčkovy opery Její pastorkyňa, který pořídilo brněnské studio České televize.
Na prestižním festivalu, který se konal od 11. do 13. listopadu v novém vídeňském kulturním centru Museumsquatier, získala Janáčkova opera ve světové konkurenci operních záznamů finálovou nominaci, informovala Jaroslava Pešková z brněnského studia ČT.
V kategorii živých záznamů hudebních děl se dočkalo nominací devět snímků z celého světa. Do užšího finále porota vybrala tři z nich, mezi nimi Její pastorkyni, uváděnou pod názvem hlavní hrdinky Jenůfa. Vítězem se nakonec stal nadnárodní projekt Les Troyens. „I umístění mezi třemi nejlepšími považuji za velký úspěch,“ řekla producentka Marie Kučerová.
Produkci Vídeňské státní opery v koprodukci s Janáčkovou operou Národního divadla Brno natočila ČT Brno letos 21. ledna, v den 100. výročí světové premiéry díla. Režisérem záznamu ČT byl Tomáš Šimerda, kameramanem Jiří Kovář, v hlavních rolích zpívali Peter Straka, Anja Silja a Helena Kaupová. Režisérem nastudování byl Brit David Pountney, která proslul výkladem českých oper. Výprava byla dílem amerického scénografa Roberta Israele.
Novou inscenací opery Její pastorkyňa začal festival Janáčkovo Brno. Zaznělo na něm celé jevištní dílo skladatele, tedy devět oper a jeden balet. Brněnské Národní divadlo přispělo do programu festivalu pěti inscenacemi, pražské Národní divadlo dvěma. Zapojilo se i Slovenské národní divadlo z Bratislavy, brněnská Komorní opera JAMU a soubor Opera Theatre Company z Dublinu. Od narození Leoše Janáčka uplynulo v létě 150 let.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.