K 10. výročí trvání soutěže Czech Press Photo vychází kniha

16. 11. 2004 15:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Výpravnou publikaci nazvanou Czech Press Photo – fotografie desetiletí, která mapuje vítězné fotografie zúčastněných autorů všech ročníků, vydali pořadatelé stejnojmenné soutěže novinářské fotografie. Kniha vychází k desátému výročí trvání soutěže; vítězné fotografie jejího jubilejního ročníku jsou vystaveny ve Staroměstské radnici v Praze.
Na výstavě, která potrvá do konce ledna příštího roku, je vystaveno přes 400 fotografií. Do letošního ročníku se přihlásilo rekordních 258 autorů, kteří zaslali celkem 3232 snímků, řekla organizátorka soutěže Daniela Mrázková. Podle předsedy soutěžní poroty Andreje Reisera roste nejen počet přihlášených snímků, zvětšuje se také jejich kvalita.
Mezinárodní porota letos udělila hlavní cenu soutěže Křišťálové oko reportérovi Janu Rybářovi z deníku Mladá fronta Dnes za snímek Bolest Beslanu, který pořídil na pohřbu obětí teroristického útoku v ruské Severní Osetii. Rybář přitom není profesionální fotograf.
„Fotky píšících novinářů se v soutěžích většinou neprosazují, ale jezdím po světě 15 let a více či méně fotím, takže si myslím, že to takový nesmysl není,“ řekl Rybář. Ocenění, které přijme z rukou prezidenta Václava Klause, si Rybář váží; za největší ocenění však považuje samotnou možnost dělat svou práci.
„Možná to zní trochu pateticky, ale je to pravda. Je to privilegium, že můžu jezdit po světě, potkávat lidi a psát o nich,“ konstatoval Rybář, který na rozdíl od řady svých kolegů v médiích zásadně nepoužívá digitální fotografii. „Je to všechno klasická technika,“ dodal.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.