Ahold prodá své polské hypermarkety Carrefouru
Nizozemská maloobchodní společnost Ahold prodá 13 hypermarketů Hypernova v Polsku konkurenční francouzské firmě Carrefour. Zisk z prodeje hodlá Ahold použít na snížení dluhu. Finanční podmínky dohody, která by měla být dokončena v prvním čtvrtletí příštího roku, firmy nezveřejnily.
“Rozhodli jsme se, že se v Polsku zcela soustředíme na další rozvoj supermarketů a obchodů s širokou nabídkou zboží na menším prostoru,” uvedl generální ředitel Aholdu Anders Moberg. “Mimoto prodej všech větších hypermarketů přispěje ke snížení našeho dluhu.”
Ahold, který je čtvrtým největším maloobchodním prodejcem potravin na světě, je aktivní v Polsku od roku 1995. Na počátku loňského roku byly všechny obchody Aholdu v Polsku, České republice a na Slovensku sloučeny pod jednu organizační jednotku.
Ahold usiluje o oživení svých aktivit po loňském účetním skandálu americké divize, který donutil firmu přeúčtovat výsledky za roky 2000 až 2002 a snížit zisk za toto období o více než miliardu. Loni v listopadu firma oznámila, že hodlá posílit svoji finanční pozici prodejem jmění za 2,5 miliardy eur, napsala agentura Reuters.
Tržby maloobchodního řetězce Ahold ve třetím čtvrtletí klesly o 7,9 procenta na 12 miliard eur. Důvodem byly slabší kurz amerického dolaru, prodej aktiv, cenová válka v Nizozemsku a tvrdá konkurence ve Spojených státech.
V České republice byl Ahold loni druhý v žebříčku největších obchodních řetězců za společností Makro. Ahold v Česku provozuje přes 200 supermarketů a hypermarketů pod značkami Albert a Hypernova.