Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Podle německých expertů internet dál nabývá na významu v reklamě

Redakce MAM16. 11. 2004

Německé společnosti se vracejí k reklamním kampaním. Nechtějí už ale jen televizní nebo rozhlasové spoty či tištěné inzeráty, ale ve stále větší míře sázejí na integrovanou reklamu, která využívá internet.
Podle německého ekonomického týdeníku Wirtschaftswoche doufají reklamní experti, že zakázky na neklasické reklamy v oblasti přímé reklamy, sponzoringu nebo on-line propagace stoupnou příští rok o 6,1 procenta. Naopak objem zakázek na “klasické” reklamy v tištěných médiích, televizi a v rozhlase by se měl v následujícím roce v Německu zvýšit jen o 4,2 procenta.
Propagace se přitom stále častěji odehrává na internetu, a využívá i jeho možností interaktivity. V roce 2005 chce 87 procent ředitelů reklamních agentur využívat internetové reklamní bannery.
Tuto strategii začali jako první široce používat hlavně výrobci automobilů. Nyní se již žádné uvedení nového modelu na trh neobejde bez on-line reklamy. Společnost BMW využila k premiéře jednoho ze svých modelů ze 40 procent neklasické propagace, přičemž internet byl její hlavní složkou. Každý zaregistrovaný zájemce tak dostával pravidelně informace o novém modelu měsíce předtím, než se vůz dostal na trh.
Mercedes od letošního května přitahoval internetovým krátkým filmem – reklamou na svůj model CLS, luxusní kupé. Jeep investuje do internetové reklamy zhruba desetinu celkového reklamního rozpočtu. Jeho model Wrangler Rubicon byl představován zákazníkům hlavně ve formě internetové reklamní hry Jeep 4×4: Trail of Life Game; podle údajů podniku pomohla tato hra prodeji několika set vozů. Zaregistrovalo se do ní 250 000 zákazníků, z nichž 40 procent uvádělo, že nákup vozu zvažují.
Na internet se ale nespoléhají jen výrobci automobilů, ale například i cukrárenské a potravinářské firmy. Výrobce žvýkaček Wrigleys sází například na internetové aukce: Balíčky žvýkaček obsahují kód, který lze na internetu vyměnit za určitý počet bodů, s nimiž pak lze dražit různé ceny.
Výzvě, kterou internet přináší, se musí přizpůsobit i ostatní média způsobilá pro reklamu, například televize. Pro reklamní bloky přitom představuje nebezpečí nejen digitalizace televizního vysílání a přechod k různým specializovaným kanálům, ale i nové typy videorekordérů, které jsou s to přerušit nahrávání při reklamních blocích. Jako trend se tedy projevuje odklon od klasických reklamních bloků vkládaných do pořadů a vstup přímo do programu, například jako sponzor vysílaných pořadů.

×

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 4. listopadu 2004

Starší článek

Unilever: Zájem o potraviny odpovídající zdravému stylu roste

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více