Kampaň má snížit počet mrtvých na silnicích

16. 11. 2004 09:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Účastníky silničního provozu má oslovit kampaň, která má zvýšit bezpečnost dopravy v obcích. Zaměří se na dodržování padesátikilometrové rychlosti a zlepšení viditelnosti chodců, informovali ministr dopravy Milan Šimonovský a zástupci České pojišťovny, která kampaň zajišťuje.
Impulzem bylo zjištění, že nejvíc nehod se stane právě v obcích a mezi nejčastější příčiny patří vysoká rychlost a snížená viditelnost.
Z celkového počtu 196 000 nehod, které byly loni zaznamenány, se jich 143 000 stalo v obcích. Zahynulo při nich téměř 500 lidí, polovinu tvořili chodci a cyklisté. Celkem loni na silnicích přišlo o život 1319 lidí.
Do konce listopadu a během prosince budou proto ve dvou desítkách obcí instalovány několikametrové billboardy Vítejte v našem městě, které upozorní řidiče na dodržování rychlostního limitu. V příštím roce by se měly objevit i v dalších městech.
Podle vedoucího oddělení BESIP ministerstva dopravy Roberta Šťastného bude kampaň zaměřena především na děti a jejich rodiče. Loni totiž v obcích zemřelo 15 dětí ve věku do 15 let. Proto budou pracovníci BESIP, učitelé a policisté školákům rozdávat reflexní značení a přívěsky, které by je měly chránit před bezohlednými řidiči.
Šťastný doplnil, že snížení nejvyšší povolené rychlosti v obcích z „šedesátky“ na „padesátku“, znamená pro chodce při nehodě třikrát větší šanci na přežití. Zatímco náraz vozidla jedoucího 60 kilometrů za hodinu přežije 15 procent chodců, při střetu s automobilem jedoucím 50 kilometrů za hodinu se podle něj šance zvyšuje až na 50 procent.
Nová kampaň má pomoci snížit počet usmrcených při dopravních nehodách do roku 2010 o polovinu. Tento závazek České republiky vůči EU je obsažen v Národní strategii zvyšování bezpečnosti silničního provozu. Podle zástupce České pojišťovny bude v příštích deseti měsících kampaň stát téměř pět milionů korun.
Od ledna do konce října způsobili řidiči na silnicích 162 598 nehod, což je o zhruba 1250 více než loni ve stejném období. Během letošních deseti měsíců zahynulo při nehodách 993 lidí, tedy o 134 méně než loni. Nejvíce lidí (373) zemřelo kvůli nepřiměřené rychlosti.

HN, čtk, 16.11. 2004

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.