Obchodům již díky Vánocům rostou tržby

16. 11. 2004 08:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ačkoliv do příchodu vánočních svátků zbývá ještě déle než měsíc, obchodům již nyní rostou tržby. Hlavní nápor zákazníků ale podle obchodníků ještě přijde. Obchody i letos čekají největší zájem o vánoční dárky v podobě drahé elektroniky, kosmetiky a hraček, mezi kterými bude hrát prim například mluvící pejsek Bobby či oblíbená panenka Chou-Chou. Někteří lidé ale při obdarování svých blízkých zřejmě dají přednost praktickým dárkům, jako je například zahradní technika.
Zvýšený zájem zákazníků především o nákup elektroniky, elektrospotřebičů a hraček již hlásí například společnost Ahold Czech Republic, jež v České republice provozuje síť supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova. „Někteří zákazníci preferují nakupovat dárečky dopředu a někteří naopak čekají na poslední chvíli. Největší nápor očekáváme přímo před vánočními svátky, kdy lidé budou nakupovat jídlo. Odhadujeme, že v některé dny nám vzrostou tržby o desítky procent,“ uvedla mluvčí společnosti Ahold Kateřina Černá.
„Tržby se pomalu zvyšují. Jejich křivka v podstatě kopíruje loňský listopad, ale je zhruba o 12 procent výše. V našem sortimentu zboží dlouhodobé spotřeby očekáváme kulminaci zhruba od druhé poloviny listopadu. Budou-li naše letošní předvánoční tržby oproti loňsku o 15 až 20 procent vyšší, budeme spokojeni,“ řekl ČTK mluvčí společnosti Mountfield Václav Brom. Podotkl, že společnost Mountfield se specializuje na zahradní techniku a bazény, a proto má nejvyšší tržby v jiných ročních obdobích.
Vánoční nákupy propukly také v supermarketech Carrefour. „Největší zájem je nyní o vše potřebné k pečení vánočního cukroví. Lidé již začali nakupovat také dárky i vánoční výzdobu. Nechávají se inspirovat cenami, využívají promoční akce či nákupy na úvěr bez navýšení, což platí zejména při nákupu elektroniky či elektrospotřebičů. Předpokládáme, že nákupní horečka bude vrcholit těsně před svátky,“ řekla mluvčí společnosti Carrefour Jana Havlíčková.
Lidé podle Černé budou před Vánocemi nakupovat především různé kosmetické balíčky, čokoládu a alkohol. „Letos se bude také hodně nakupovat zábavní elektronika a hračky. Například pes Bobby, který reaguje na povely,“ podotkla.
V prodejnách Mountfield jsou zase v předvánočním období hitem sněhové frézy, řetězové pily a krbová kamna. „Podle loňských zkušeností očekáváme velký zájem také o travní sekačky a jízdní kola, která jsou klasickým vánočním dárkem už desetiletí. Předpokládáme rovněž zájem o hračky k vodě či bazénu, které vedeme jako doplněk k našemu stálému sortimentu,“ uvedl Brom.
Naopak lidé, kteří jako dárek zvolili kosmetiku, s nákupem příliš nespěchají. „Nákupní horečka se u nás v tom pravém slova smyslu zatím neprojevila. Kulminaci poptávky očekáváme tři až čtyři týdny před Vánoci. V našich prodejnách bude určitě největší zájem o kvalitnější kosmetiku, parfémy a dárkové kazety. Nárůst oproti průměrným tržbám je před Vánoci vždy výrazný,“ řekl generální ředitel drogistického řetězce Rossmann Jaroslav Barták.
Děti zřejmě letos pod stromečkem podle mluvčí společnosti Tesco Stores Martiny Čermákové najdou především panenku Chou-Chou, která se drží na špičce prodejnosti již třetím rokem. „K letošním hitům v oblasti hraček bude patřit také koberec s mikrofonem, který umožní každé holčičce či klukovi stát se na chvíli SuperStar. Mezi dalšími novinkami je mikroskop, dalekohled nebo teleskop. Vidět neviditelné a slyšet neslyšitelné umožní brýle na noční vidění nebo zařízení na dálkový odposlech,“ uvedla Čermáková.
Většina obchodních řetězců se kvůli předvánoční nákupní horečce neobejde bez pomoci brigádníků. „Každý vrchol sezony, ať už je to letní, nebo zimní, je problematický na dostatek pracovní síly. V létě způsobují komplikace dovolené, v zimě zase nemocnost, dovolené a velký nápor zákazníků. Proto využíváme služeb brigádníků prakticky celoročně. Máme také velký zájem o pracovníky na částečné úvazky,“ podotkla Černá. Brigádníky plánuje před Vánocemi nabrat rovněž drogistická společnost Rossmann i řetězec Carrefour, naopak prodejny Mountfield si i v tomto období vystačí s vlastními pracovníky.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.