České děti by v dospělosti chtěly učit nebo hrát fotbal

15. 11. 2004 09:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Většina dívek ve věku od sedmi do jedenácti let by se v budoucnu ráda věnovala učitelskému povolání. Stejně staré chlapce láká především kariéra fotbalisty. Řada školáků však v tomto věku nemá o svém povolání jasnou představu. S jistotou ale většinou české děti vědí, že by chtěly být bohaté. Vyplývá to z květnového průzkumu agentury Median.
Povolání učitelky by si podle průzkumu agentury Median zvolilo 14 procent dívek. Zhruba stejné množství děvčat však nemá o svém budoucím povolání zatím žádnou představu. Podobně je tomu i u dotazovaných chlapců. Téměř 15 procent z nich by v dospělosti rádo bylo profesionálním fotbalistou a stejný počet ještě není rozhodnut.
Jako druhé nejzajímavější povolání dívky zmiňovaly zaměstnání lékařky, třetí nejatraktivnější profesí je podle nich být zpěvačkou. Již méně děvčat by chtělo vykonávat povolání prodavačky, kadeřnice, zdravotní sestry, herečky, modelky nebo zvěrolékařky.
Chlapci měli dále největší zájem o práci řidiče, policisty, pilota nebo programátora. Někteří z nich by také rádi vykonávali profesi automechanika, hokejisty automobilového závodníka nebo hasiče či záchranáře.
Z průzkumu agentury Median dále vyplývá, že by většina českých dětí byla v dospělosti ráda bohatá. S jistotou by chtělo mít hodně peněz kolem 42 procent z dotázaných dětí, bohatství také spíše upřednostnilo i dalších asi 36 procent dětských respondentů. Nerozhodných bylo v této věci 17 procent dětí. Pro možnost spíše nebýt bohatý se vyslovila téměř čtyři procenta dětí, pouze jedno procento by určitě nechtělo vlastnit velký majetek.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení